کد خبر: 15100063965
بورس

ارزش معاملات بورس به اندازه ۲ پنت‌هاوس در تهران!

کلیت بازار سهام در هفته‌ای که گذشت منفی بود. بورس بیش از آنکه در این هفته شاهد روزهای سبزی باشد، قرمزی دید. افت شاخص کل و هم‌وزن در حالی همچنان ادامه دارد که کارشناسان نگران ایجاد کف‌های جدید هستند.

به گزارش تجارت‌نیوز، کلیت بازار سهام در هفته‌ای که گذشت منفی بود. بورس بیش از آنکه در این هفته شاهد روزهای سبزی باشد، قرمزی دید. افت شاخص کل و هم‌وزن در حالی همچنان ادامه دارد که کارشناسان نگران ایجاد کف‌های جدید هستند.

برزو حق‌شناس، کارشناس بازار سهام گفت: افت بازار در هفته‌ای که گذشت با توجه به رشد در اواسط هفته گذشته طبیعی است.

نوسان‌گیرها در حال تلاش برای ذخیره سود هستند. آنچه مهم است حضور خریداران و حجم خوردن بازار است که متاسفانه روز گذشته نیز مثل سایر روزها ما شاهد حضور خریدار در بازار نیستیم و این نکته بسیار بدی است.

وی ادامه داد: نکته منفی بعدی در مورد بازار سهام در این روزها این است که شاخ هم‌وزن منطقه ۳۶۰ تا ۳۶۵ هزار را پس نگرفت و در حال برگشت به زیر این محدوده است.

این اتفاق به معنای کف‌شکنی جدید این شاخص است. همه این موارد سیگنال‌های بدی برای بازار است. با این وجود اگر در معاملات امروز و همچنین شروع هفته آینده حجم معاملات افزایش پیدا کند می‌توان امیدوار بود.

حق‌شناس تصریح کرد: حجم معاملات فعلی برای بازار فاجعه است. ارزش معاملات خرد کل بازار سرمایه این مملکت به اندازه ارزش دو پنت‌هاوس در منطقه یک تهران است.

اگر در معاملات امروز شاهد ارزش معاملات و حضور خریداران باشیم، به طوری که شاخص هم‌وزن بتواند ۳۶۰ هزار واحد را نگه دارد و پایین این میزان تثبیت نشود می توان به هفته آینده بازار امیدوار بود.

در غیر این صورت وضعیت بازار سهام خیلی نگران کننده خواهد شد و شاهد کف‌های جدید در بازار خواهیم بود.

نمایش بیشتر
عصر اقتصاد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا