کد خبر: 31060047378
اقتصادتولید و بازرگانی

ارسال ۷ میلیون و ۶۰۰ هزار تن کالای اساسی به سراسر کشور

حسین زاده گفت: تاکنون ۷ میلیون و ۶۰۰ هزار تن کالای اساسی توسط ناوگان حمل و نقل جاده‌ای به سراسر کشور ارسال شده است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان، محمود حسین زاده رئیس اداره کالای اساسی و فله مجتمع بندری امام خمینی (ره) در جمع خبرنگاران با بیان اینکه طی نیمه نخست امسال تاکنون ۸ میلیون و ۴۰۰ هزار تن کالا‌های اساسی و نهاده‌های دامی توسط ۱۵۰ فروند کشتی اقیانوس پیما وارد بندر امام خمینی (ره) شده است، گفت: این حجم از تخلیه و بارگیری، رشد ۲۲ درصدی نسبت به مدت مشابه سال گذشته را نشان می‌دهد.

او ادامه داد: در همین مدت نزدیک به ۸ میلیون و ۳۰۰ هزار تن از این کالا‌ها به مقاصد مختلف کشور ارسال شده و ۲ میلیون و ۹۰۰ هزار تن از انواع کالا‌های اساسی در انبار‌ها و مخازن بندر امام خمینی (ره) موجود است که رشد ۴۰ درصدی را نسبت به مدت مشابه سال گذشته نشان می‌دهد.

رئیس اداره کالای اساسی و فله مجتمع بندری امام خمینی (ره) اظهار کرد: هم اکنون ۱۲ کشتی اقیانوس پیما در حال تخلیه بار هستند. نزدیک به ۳۲ فروند کشتی در لنگرگاه بوده و به صورت روزانه حدود ۵۰ تا ۶۰ هزار تن کالا در حال تخلیه است و به همین میزان نیز در حال بارگیری هستیم. از این حیث مشکلی نداریم و کالا‌ها به‌‍ صورت شبانه روزی در حال ورود و خروج هستند.

بارگیری کالاهای اساسی در شهریور ماه رکوردی بی سابقه است

حسین زاده بیان کرد: در شهریور ماه رکورد بارگیری با ۷۲ هزار تن کالای اساسی را با ۲ هزار و ۹۰۰ کامیون و ۱۰۹ واگن در تاریخ سازمان بنادر ثبت کردیم که رکورد بی سابقه‌ای بوده است.

رئیس اداره کالای اساسی و فله مجتمع بندری امام خمینی (ره) توضیح داد: در حال حاضر مشکلی بابت ترخیص، بارگیری و ارسال کالا وجود ندارد و تمام کامیون‌هایی که هم اکنون وارد بندر امام می‌شوند در کمترین زمان ممکن و با حداقل تشریفات در حال بارگیری و ارسال هستند.

او با بیان اینکه تاکنون ۷ میلیون و ۶۰۰ هزار تن کالای اساسی توسط ناوگان حمل و نقل جاده‌ ای به مقاصد مختلف کشور ارسال شده است، گفت: طی همین مدت نزدیک به ۸۰۵ هزار تن از این کالا‌ها توسط ناوگان حمل و نقل ریلی ارسال شده که در بخش ریلی رشد حدود ۵ درصدی و در بخش جاده‌ای رشد ۱۴ درصدی داشته‌ایم.

رئیس اداره کالای اساسی و فله مجتمع بندری امام خمینی(ره) با اشاره به اینکه حدود یک سال و نیم است که به علت شرایط کرونایی خدمه از کشتی‌ها خارج نمی‌شوند، تاکید کرد: کشتی‌ها از آمریکای جنوبی آسیا و اروپا وارد بندرگاه می‌شوند و کشتی‌ ها قبل از اینکه پهلوگیری کنند، طبق شیوه نامه هایی که وزارت بهداشت تهیه کرده است یا در لنگرگاه و یا در کنار اسکله قبل از اینکه عملیات شروع شود از خدمه آن‌ها تست گرفته می شود و زمانی که تائیدیه وزارت بهداشت به دست ما رسید، عملیات را شروع می‌کنیم.

بندر امام خمینی(ره) رکورد دار تخلیه و بارگیری کالاست

او با بیان اینکه ماندگاری‌ کالاهای اساسی از دو سال به شش ماه رسیده‌ است، گفت: در حال‌ حاضر مدت ماندگاری کالا کمتر از دو ماه است و همین کاهش مدت و زمان ماندگاری باعث شده که روزانه ۲هزار و ۵۰۰ تا ۲ هزار و۷۰۰ کامیون اعزام شوند.

او توضیح داد: بندر امام خمینی (ره) رکود تخلیه و بارگیری کالا را کسب کرده و روزانه ۷۲ هزار تن کامیون تخلیه و بارگیری می‌شوند. در آمار رسوب کالا‌های اساسی در بندر امام‌خمینی(ره) از یک‌ماهه گذشته به ۲ میلیون و نهصد هزار تن رسیده است.

این مقام مسئول  در پایان بیان کرد: حضور سازمان بازرسی در کاهش فرآیند‌های تخلیه و بارگیری نقش بسیار موثری داشته‌ است.

نمایش بیشتر
عصر اقتصاد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا