کد خبر: 22030186362
روزنامهمدیریت و اقتصاد محلی

اشتغال حدود ۱۳ هزار نفر در طرح نهضت ملی سیستان و بلوچستان

استاندار سیستان و بلوچستان از اشتغال ۱۲ هزار و ۷۴۹ نفر در اجرای طرح نهضت ملی مسکن در این استان خبر داد.

به گزارش ایسنا، حسین مدرس خیابانی در جلسه شورای مسکن استان که با محوریت طرح نهضت ملی مسکن برگزار شد، با بیان اینکه برای توسعه، شکوفایی و تحولات اقتصادی پرداختن به حوزه مسکن بسیار حائز اهمیت است، اظهار کرد: یکی از دغدغه‌های مهم دولت ایجاد اشتغال است که در این استان با احداث سریع و بهنگام واحدهای مسکونی طرح نهضت ملی مسکن علاوه‌بر ایجاد امید برای خانه‌دار شدن بین اقشار کم در آمد و فعال کردن بخش‌های مختلف صنعت سبب اشتغال بیش‌از ۱۲ هزار نفر شده است.

او تاکید کرد: همچنین با توجه به اینکه تلاش دولت این است که عرضه و تقاضا در مسکن متعادل شود با اجرایی شدن طرح نهضت ملی مسکن امید برای تحقق این هدف و  خانه دار شدن اقشار مختلف بخصوص زوج های جوان افزایش یافته است.

استاندار سیستان و بلوچستان بر احداث واحدهای تولید مصالح ساختمانی مورد نیاز، راه اندازی مجتمع های فنی و حرفه ای در تمامی شهرهای استان برای آموزش افراد جویا کار در حوزه مسکن و استفاده از توان انجمن های صنفی کارگری در حوزه اشتغال تاکید کرد.

مدرس خیابانی تصریح کرد: هیچ پروژه نهضت ملی مسکن در استان نباید به دلیل اخذ پروانه ساخت معطل بماند.

او اظهار کرد: ضروری است، به حذف متقاضیان که با وجود دریافت پیامک مراجعه نداشته‌اند، اقدام شود تا زمینه برای استفاده سایر افراد واجد شرایط فراهم شود.

دبیر شورای مسکن سیستان و بلوچستان نیز در این جلسه گفت: برای اجرای طرح نهضت ملی مسکن در سراسر استان در افق ۴ ساله زمین برای ساخت ۱۴۲هزار و ۲۰۴ واحد مورد نیاز بود که با اقدامات مطلوب صورت گرفته زمین فراتر از برنامه یعنی برای احداث ۱۶۶ هزار و ۱۰۰ واحد مسکونی تامین شده است.

عطاء اله اکبری افزود: سیستان و بلوچستان هم اینک در صدر استان های برتر کشور در تامین زمین طرح نهضت ملی مسکن قرار دارد.

او ادامه داد: همچنین تاکنون ۱۹۷هزار و ۶۲۱ نفر در سراسر استان در ثبت‌نام طرح نهضت ملی مسکن نام‌نویسی کرده‌اند که تاکنون ۶۵ هزارو ۳۷۰ نفر واجد شرایط  شناخته شدند.

دبیر شورای مسکن سیستان و بلوچستان تخصیص تسهیلات بانکی را گامی موثر در اجرای هر چه سریع‌تر پروژه‌های طرح نهضت ملی مسکن در استان عنوان کرد و گفت: تاکنون بانک مسکن نسبت به پراخت بیش از ۳۷۵ میلیارد تومان تسهیلات بانکی به واحدهای طرح نهضت ملی مسکن اقدام کرده است.

اکبری تاکیدکرد: اکنون بیش از ۹۰ درصد مصالح ساختمانی مورد استفاده در پروژه‌های طرح نهضت ملی مسکن از تولیدات داخل استان تامین می‌شود.

مدیر کل راه و شهرسازی سیستان و بلوچستان با اشاره به پروژه‌های قابل افتتاح طرح نهضت ملی مسکن گفت: بر اساس برنامه‌ریزی انجام شده تا پایان سال جاری ۵۹۵۰ واحد مسکونی طرح نهضت ملی مسکن در محدوده تحت پوشش ادارات کل راه و شهرسازی، بنیاد مسکن و شهرهای جدید تیس و رامشار آماده بهره‌برداری خواهد شد.

نمایش بیشتر
عصر اقتصاد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا