کد خبر: 22060046140
بازرگانیروزنامهصنعت و معدن

افزایش فروش مجازی صنایع به کمک بازارسازهای نوین

اکرم رضائی‌نژاد

رئیس اولین کنگره و نمایشگاه بین‌المللی «صنعت و بازارساز‌های نوین» از ارائه راهکار‌های علمی پژوهشی برای افزایش فروش مجازی صنایع مختلف و افزایش سهم آنان از بازار در فضای دیجیتال مارکتینگ خبر داد.

در آیین رونمایی از پوستر کنگره و نمایشگاه صنعت و بازارساز‌های نوین، حسین پوربشاش، رئیس کنگره، اظهار کرد: به دلیل وضع ناشی از شیوع کرونا، تحریم‌ها و رکود اقتصادی، بسیاری از صنایع در کشور با مشکل فروش مواجه شده‌اند که ما تلاش کرده‌ایم با استفاده از پژوهش‌های کاربردی و راهکار‌های عملیاتی در زمینه فضای دیجیتال مارکتینگ اقداماتی را به منظور کمک به صنایع مختلف و توسعه اشتغال دانش‌آموختگاه دانشگاهی انجام دهیم.

او افزود: این کنگره بر این اساس طرح‌ریزی شده است که بتوانیم تلنگری برای حوزه تولید و صنعت باشیم و بگوییم فضایی ایجاد شده است که در کنار کرونا و تحریم‌ها و سایر مشکلات، دیجیتال مارکتینگ می‌تواند کمک کند. هدف کنگره بازار ایران نیست هدف، وصل شدن به بازارها و تجارت جهانی و عمدتا بازارهای مربوط بهB to B  است.

در ادامه این مراسم کامران کیانی‌منش، دبیر علمی کنگره، با بیان اینکه فعالان حدود ۱۵ رشته از صنایع کوچک، متوسط و بزرگ به طور کلی از اهداف و مخاطبان کنگره صنعت و بازارساز‌های نوین به شمار می‌روند، گفت: صنایع پزشکی، کشاورزی، معدنی، فلزی و غیرفلزی، صنعت بانک و بیمه، ساختمان و… از جمله رشته صنایع هدف محسوب می‌شوند.

رئیس دانشگاه عالی انفورماتیک ایران اضافه کرد: برخی از صنایع گام‌هایی را برای افزایش فروش خود با استفاده از فضای دیجیتال آغاز کرده‌اند و برخی از صنایع نیز همچنان به صورت سنتی، تدریجاً به سمت فروش‌های آنلاین رفته‌اند؛ هدف ما این است که از طریق کنگره، کارگاه‌های آموزشی و نمایشگاه جنبی این کنگره در حوزه دیجیتال به صورت علمی و عملی کمک کنیم تا صنایع بتوانند در این شرایط رکود اقتصادی، فروش خود را افزایش دهند.

او درباره احتمال مسدودسازی فضای مجازی از طریق طرحی موسوم به صیانت که در مجلس مطرح شده است، این اقدام را اشتباه دانست و در این باره گفت: بازارهای آنلاین و دیجیتال دست خیلی از واسطه‌ها را کوتاه می‌کند و بین مصرف‌کننده و تولیدکننده فضایی شفاف وجود دارد. با بازارهای دیجیتال دست مصرف‌کننده را در دست تولیدکننده می‌گذارد؛ بنابراین قیمت‌ها کاهش می‌یابد.

سارا شفیعی، دبیر اجرایی کنگره، نیز با اعلام اینکه نخستین کنگره و نمایشگاه صنعت و بازارساز‌های نوین ۱۵ تا ۱۸ اسفند برگزار خواهد شد، افزود: این کنگره به صورت بین‌المللی و با حضور فعالانی از صنایع کشور‌های همسایه و همچنین کشور‌های اروپایی به صورت مجازی و حضوری برپا خواهد شد.

او اظهار کرد: این نمایشگاه با متراژ ۲۰ هزار مترمربع در همجواری فرودگاه بین‎المللی کیش برگزار خواهد شد و هماهنگی‎های لازم صورت گرفته است تا شرکت‎کنندگان بتوانند از فضاهای گردشگری این جزیره نیز بازدید کنند.

شروین مسگر‌ها، دبیر کنگره خاطرنشان کرد: این کنگره با حمایت وزارتخانه‌های صنعت، معدن و تجارت، وزارت علوم، وزارت امور خارجه، اتاق بازرگانی ایران و همچنین دانشگاه‌های علوم پزشکی، شرکت شهرک‌های صنعتی و سازمان‌هایی مانند سازمان محیط زیست و به همت دانشگاه جامع علمی کاربردی انفورماتیک ایران و موسسه آموزش عالی ادیبان در جزیره کیش برگزار می‌شود.

مرتضی اسلام‌زاده، عضو شورای عالی کنگره و نمایشگاه بین‌المللی صنعت و بازارساز‌های نوین، نیز دستاورد این کنگره را توسعه و رونق تولید، جهش صادرات دانست و نتیجه آن را گامی موثر در تبدیل علم به ثروت با اثربخشی ارتباط صنعت و دانشگاه بیان کرد.

او ادامه داد: در سال حمایت‎ها، رفع موانع و پشتیبانی‎ها باید بتوانیم از ظرفیت‌های عضویت ایران در کنوانسیون‎های جهانی برای جذب سرمایه‎های خارجی استفاده کنیم. در این کنگره آموزش خواهیم داد که فعالان اقتصادی کشورمان چطور می‎توانند قراردادهای بین‎المللی ببندند و از این فرصت‎ها استفاده کنند.

اسلام‌زاده افزود: با دعوت از هیات‎های تجاری کشورهای همسایه (CIS) می‎توانیم فضای تجاری را گسترش دهیم.

اولین کنگره و نمایشگاه صنعت و بازارسازهای نوین با شعار «تجارت بدون مرز» برگزار می‌شود و نمایشگاه آن افزون بر برگزاری فیزیکی به صورت آنلاین نیز برگزار خواهد شد که بازدیدکنندگان مجازی می‎توانند با مسئولانی که در غرفه حضور دارند، ارتباط برقرار کنند.

همچنین با توجه به اینکه این همایش به صورت رسمی برگزار می‌شود، کلیه مقالات این کنفرانس در پایگاه سیویلیکا و نیز کنسرسیوم محتوای ملی نمایه خواهد شد و داوطلبان می‌توانند، مقالات خود را به این همایش ارائه و از امتیازات علمی ارائه مقاله کنفرانس با دریافت گواهی کنفرانس استفاده کنند.

نمایش بیشتر
عصر اقتصاد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا