کد خبر: 18020025333
بانک و بیمهروزنامه

افزایش مانده تسهیلات شعب بانک توسعه صادرات تا پایان ۱۴۰۰

بانک توسعه صادرات در نظر دارد با اولویت جذب مشتریان جدید، مانده تسهیلات شعب با مانده تسهیلات کمتر از ۲۵۰۰میلیارد ریال را تا پایان ۱۴۰۰به مانده‌ای بالاتر افزایش دهد.

به گزارش اگزیم‌نیوز، بر اساس سیاست‌های اعتباری اتخاذ شده در بانک توسعه صادرات، تامین مالی در بخش خدمات فنی و مهندسی با در نظر گرفتن مقیاس پروژه از طریق تجهیز کارگاه، از محل منابع صندوق توسعه ملی، بانک مرکزی و منابع بانک انجام خواهد شد.

رضا ساعدی‌فر، معاون اعتبارات بانک توسعه صادرات در این‌باره گفت: تسریع در تعیین تکلیف تسهیلات غیرجاری با در نظر گرفتن اوضاع روز کشور و گسترش پوشش خدمت‌رسانی به مشتریان از دیگر سیاست‌های اعتباری بانک توسعه صادرات است که با افزایش میزان پذیرش تعهدات بانک از طریق گشایش اعتبارات اسنادی داخلی و صدور ضمانت‌های ریالی پیگیری می‌شود.

ساعدی‌فر افزود: در سال جاری در فرایند اعطای تسهیلات از محل منابع صندوق توسعه ملی از طریق بانک توسعه صادرات، سرعت عمل بیشتری به کار بسته خواهد شد.

به گفته ساعدی‌فر، افزایش اختیارات شعب برای تصمیم‌گیری‌های اعتباری، تامین سرمایه در‌گردش واحدهای تولیدی صادراتی و اعطای تسهیلات تولیدی صادراتی با «حداقل نرخ سود» با هدف پشتیبانی بیشتر از تولید در کشور در دستور کار بانک توسعه صادرات قرار دارد.

او اظهار کرد: تامین مالی ریالی طرح‌های کوچک و متوسط با رویکرد اشتغال‌زایی و در راستای تولید محصولات صادراتی از دیگر سیاست‌های اعتباری بانک است.

نمایش بیشتر
عصر اقتصاد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا