کد خبر: 110603171593
اخبار شرکت هاانرژیتولید و بازرگانی

افزایش ۲۹درصدی فروش پلیمر آریاساسول/ توسعه بازارهای صادراتی در دستور کار

مدیرعامل شرکت پلیمر آریاساسول از افزایش ۲۹درصدی مبلغ فروش این شرکت در چهار ماه ابتدایی ۱۴۰۳ نسبت به دوره مشابه ۱۴۰۲ خبر داد و گفت: بیش از ۷۰درصد محصولات آریاساسول صادراتی است، ازاین‌رو توسعه بازارهای تازه نیز در دستور کار شرکت قرار دارد.

به گزارش شانا به‌نقل از شرکت پلیمر آریاساسول، محمدرضا حیدرزاده با تأکید بر اینکه توسعه صنعت پلیمر به‌عنوان صنعتی راهبردی در اقتصاد جهانی نقش بسزایی در ارتقای کیفیت زندگی انسان‌ها دارد، بیان کرد: این شرکت با تولید سالانه حدود ۲ میلیون تن اتیلن و انواع پلی‌اتیلن، از سودآورترین و بزرگ‌ترین تولیدکنندگان پلیمر در کشور است.

وی با اشاره به اهمیت تولید و عرضه پایدار محصول در شرکت پلیمر آریاساسول افزود: این شرکت با بررسی دقیق و طراحی چشم‌اندازی مشخص برای تحقق اهداف راهبردی، افزون بر افزایش کمیت و کیفیت محصولات، توسعه بازار را نیز برنامه‌ریزی کرده است.

مدیرعامل شرکت پلیمر آریاساسول ادامه داد: بیش از ۷۰درصد محصولات این شرکت هم‌اکنون به بازارهای ترکیه، آسیای شرقی، اروپا و کشورهای مستقل مشترک‌المنافع (CIS) و کشورهای عضو شورای همکاری خلیج‌فارس (GCC) صادر می‌شود و توسعه صادرات محصولات به بازارهای هند و آفریقا نیز در دستور کار شرکت است.

حیدرزاده تصریح کرد: شرکت پلیمر آریاساسول سال ۱۴۰۲ یک‌میلیون و ۹۶۰ هزار و ۹۵۶ تن محصول تولید کرد که ۱۰درصد نسبت به سال ۱۴۰۱ افزایش داشته و سبب جابه‌جایی رکورد تاریخی تولید و فروش این شرکت شده است.

وی تولید انواع پلیمر را همسو با توسعه زنجیره ارزش صنعت پتروشیمی برشمرد و گفت: هم‌اکنون افزایش تقاضای محصولات پلیمری در کشور، نشان‌دهنده اهمیت توسعه صنایع پایین‌دستی به تکمیل زنجیره ارزش و تولید محصول نهایی و ایجاد ارزش افزوده بیشتر است.

مدیرعامل شرکت پلیمر آریاساسول با تأکید بر تداوم روند رو به رشد فروش پلیمر آریاساسول ادامه داد: این شرکت در تیر ۱۴۰۳ حدود ۴۰ هزار میلیارد ریال محصول فروخت و درکل در چهار ماه ابتدایی امسال فروش ۱۴۸ هزار میلیارد ریالی را ثبت کرد.

حیدرزاده با اشاره به افزایش ۲۹درصدی مبلغ فروش این شرکت در چهار ماه ابتدایی ۱۴۰۳ نسبت به دوره مشابه ۱۴۰۲، گفت: مبلغ فروش تیر این شرکت ۳۵درصد نسبت به دوره مشابه پارسال افزایش داشته است.

وی به طرح‌های در حال اجرای این شرکت اشاره و بیان کرد: احداث واحد پلی‌اتیلن متوسط – سنگین، احداث کوره دهم واحد الفین، احداث واحد جداسازی +C3 و احداث خط لوله آب دریا ازجمله طرح‌های تعریف‌شده این شرکت برای پایداری تولید و افزایش سودآوری در سال‌های آینده است.

به گفته مدیرعامل شرکت پلیمر آریاساسول، تولید و فروش مستمر و ایمن، راه‌اندازی پروژه کوره دوم، پیش‌راه‌اندازی پروژه پلی‌اتیلن، توسعه محصولات و بازارهای تازه و تقویت همکاری با معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری در حوزه دانش‌بنیان از برنامه‌های در حال پیگیری برای سال ۱۴۰۳ است.

نمایش بیشتر
عصر اقتصاد
دکمه بازگشت به بالا