کد خبر: 280601101737
اخبار شرکت هاروزنامهشرکت هاصنعت و معدن

اقدامی هوشمندانه از ایران خودرو،نشست خبری با رسانه‌های خارجی فتح باب برای همکاری تازه

زینب غضنفری

این روزها اخبار بسیاری در خصوص مذاکرات احیای برجام به گوش می رسد و امید می رود هر چه زودتر امضای نهایی پای توافق بنشیند و فضای اقتصادی و سیاسی ایران باز شود. در همین اوضاع و شرایطی که هنوز توافق نهایی نشده، در اقدامی رو به جلو، مدیران شرکت ایران خودرو اقدام به برگزاری نشست خبری با رسانه های خارجی کردند.

در حالی که خودروسازان داخلی با معضلاتی همچون واقعی نبودن نرخ فروش و افزایش بهای تولید دست و پنجه نرم می کنند، آبی پوشان جاده مخصوص اهداف، چشم انداز و پتانسیل‌های خود را برای اهالی آن سوی مرزها و شرکای جدید احتمالی تشریح کردند.

معرفی توانمندی ها به جهان در آستانه به نتیجه رسیدن مذاکرات هسته‌ای نشان داد که با وجود همه مشکلات، شرکت ایران خودرو همچنان می تواند خود را به عنوان بزرگترین تولیدکننده خودرو خاورمیانه معرفی کند.

در واقع، این نشست خبری نشان داد که بازار خودروی ایران در سال های تحریم هر چند سخت اما مسیر خود را طی کرده و همچنان جزو بازارهای جذاب برای تولیدکنندگان خارجی است و توان شرکت های داخلی در حدی است که خودروسازان خارجی به راحتی و به سرعت می توانند فعالیت خود را در ایران از سر گیرند.

نشست خبری ایران خودرو با رسانه های خارجی در راستای معرفی توانمندی های خودروسازی کشور به جهانیان در آستانه به نتیجه رسیدن مذاکرات هسته ای اقدامی هوشمندانه بود. این اقدام از سوی ایران خودرو چه با برجام و چه بی برجام اقدامی هوشمندانه است چراکه با به نتیجه رسیدن مذاکرات هسته ای این خودروساز می تواند با واردات قطعات موردنیاز خود برای کشور ارزش افزوده ایجاد کند و در صورت لغو برجام منبع درآمد ارزی برای ایران خودرو خواهد بود.

ایران خودرو با توسعه و تنوع بخشی محصولات همچون تولید خودروهای برقی در کوتاه مدت می‌تواند، حضور موفقی در میان خودروسازان جهان داشته باشد؛ اما در بلند مدت کیفیت محصولات است که می تواند موفقیت ایران خودرو در عرصه جهانی را تضمین کند. البته، افزایش میزان تولید، به صفر رساندن تولید خودروهای ناقص و تولید محصولات جدید جایگاه ایران خودرو را بیش از پیش احیا کرد و دست خود را در مذاکرات همکاری با شرکت های خارجی پس از نهایی شدن توافق برجام، پر کرد.

همچنین اشاره به افزایش تولید محصولات به‌روز و مدرن همچون تارا و معرفی خودروی جدید «ری» در این نشست هم نشان داد ایران خودرو در بخش توسعه و تنوع بخشی محصولات رو به جلو حرکت می کند و هم این که شرکای احتمالی خارجی باید با به‌روزترین محصولات خود قدم به ایران بگذارند.

نشست خبری ایران خودرو با رسانه های خارجی جایگاه این خودروساز در میان خودروسازان جهانی احیا شد و با توسعه و تنوع بخشی به محصولات، افزایش کیفیت و طراحی طبق استانداردهای جهانی می تواند خوش بدرخشد. در واقع، این نشست فتح بابی برای معرفی ایران خودرو و زمینه های جدید همکاری به ویژه در حوزه قطعه‌سازی شد.

نمایش بیشتر
عصر اقتصاد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا