امتحان را تئوری بگیرید (طنز)

  کد خبر: 26020182654

خودروساز‌ها تا شهریور برای تست تصادف مهلت دارند

راضیه حسینی

رئیس سازمان ملی استاندارد:«طبق آنچه که به خودروسازان ابلاغ شده تست تصادف برای تایید هر نوعی باید در نیمه اول امسال انجام شود.»

«تست تصادف برای تأیید هر نوعی» یعنی چه؟ منظورتان همین خودروهای داخلی خودمان است؟ یعنی از پراید و خانواده‌اش هم می‌خواهید تست تصادف بگیرید؟ این بیچاره‌ها که جان امتحان پس دادن ندارند. کلی دم و دستگاه می‌خواهید ردیف کنید که آزموده را دوباره بیازمایید؟ کدام تست قرار است انجام شود که در جاده‌ها و خیابان‌ها دیده نشده؟ شما از هر زاویه‌ای که دل‌تان بخواهد، مورد تصادف خودروی داخلی وجود دارد.

اصلاً گیریم از خودرویی مثل تیبا تست گرفتید. سرآخر قد یک قوطی تن ماهی ضایعات دست‌تان را گرفت. یک مهر قرمز می‌زنید و خودرو به سرعت از چرخه حذف خواهد شد؟ این‌طوری که سرآخر هیچ ماشینی برای خودروسازها باقی نمی‌ماند تا بسازند و تازه چند ده میلیون تومان هم ضرر کنند.

البته یک راه وجود دارد. تغییر صورت مسأله.

قرار نیست تست‌های ما استانداردهای جهانی را داشته باشند. می‌توانیم همان‌طور که در همه زمینه‌ها نوآور بوده‌ایم، در زمینه تست ماشین هم ابداع کنیم. مثلاً تست‌های‌مان اصلاً عملی نباشند. فقط تئوری.  سازندگان محترم را بیاورید، چند تا سؤال اطلاعات عمومی ازشان بپرسید. هرکدام قبول شدند تأیید کنید.

اگر دیدید خیلی ضایع است و کاربران بیکار و همیشه فضول فضای مجازی اعتراض کردند، در حد روشن خاموش کردن برف‌پاک‌کن، باز و بسته شدن کامل درها، کارکردن پدال ترمز و گاز، یک تستی بگیرید و خیلی زیرپوستی از کنار تست تصادف رد شوید.

در زمینه ایربگ هم اصلاً صدایش را در نیاورید. شما بگویید دارد. عوض دو تا چهار تا دارد. این‌که خودروی پژو۲۰۶ افتاده توی دره و کلاً ماشین بیچاره از هشت ناحیه باز شده، ولی ایربگ نه، هیچ دلیلی بر نبود ایربگ نیست. شاید باز هم از زوایه مناسب، تصادف انجام نشده. زاویه‌ای که احتمالاً هنوز توسط دانشمندان علم ریاضی کشف نشده.

سرآخر هم کاری که باید را انجام دهید. تأیید را بزنید تنگ کاغذ مجوز.

خروج از نسخه موبایل