کد خبر: 130901111412
جهانروزنامه

اهدای هدایای ساخت فرانسه به بایدن برای تبلیغ از سوی مکرون

روز جمعه ۲دسامبر (۱۱ آذر) دومین سفر مکرون به آمریکا پایان یافت. در این سفر مکرون با اهدای هدایایی از کالاهای ساخت فرانسه به بایدن به تبلیغ توانمندی های صنعتی فرانسویان پرداخت.

آنهم در شرایطی که واشنگتن درحال انجام اقداماتی برای حمایت از صنایع آمریکایی است. مکرون می‌خواهد نشان دهد فرانسویان چه توانمندیهای دارند.

وی که سفرش را در ایالت نیواورله آن به پایان رساند در مراسمهای رسمی فراوانی با همتای آمریکایی خود دیدارو گفتگو کرد.

در این دیدارها مکرون در حقیقت صدای اروپایی بود که نگران تضعیف بافت صنایع خود ناشی از به اجرا درآمدن سیاستهای حمایتی بایدن از صنایع آمریکا ظرف چند هفته آینده است.

در این سفر مکرون از فرصت استفاده کرده و یک سری هدایای ساخت فرانسه را به بایدن و همسرش داد.

از جمله این هدایا ساعتی با نشان «لیپ» مشهورترین کارگاه ساعتسازی فرانسه بنا شده در قرن ۱۹ میلادی، بلوزی با نشان«سنت جِیمز» از مشهورترین تریکوبافان منطقه نرماندی با سابقه یک قرن در تولید البسه دریایی و یک فنجان طلا کاری با نشان«کریستوفل» را می‌توان نام برد.

این فنجان در کارگاه طلاسازی در سال ۲۰۱۲(۱۳۹۱) به یاد صنعتگر معروف « شارل کریستوفل» که فاصله دو ساحل اقیانوس اطلس را با کشتی طی کرد ساخته شد.

می توان اهدای این هدایا را به نوعی پاسخ به اقدام آمریکا در استفاده از محصولات فرانسوی در مراسم شام کاخ سفید دانست. اما محصولاتی که از فرانسه نیامده بودند بلکه در خاک آمریکا تولید شده بودند.

مکرون همچنین کالاهایی فرهنگی از قبیل کتاب و سی دی های موسیقی تولید فرانسه را به نسل جوان خانواده ریاست جمهوری آمریکا اهدا کرد.

وی خانم «کامِلا هریس» معاون رئیس جمهور آمریکا را نیز فراموش نکرده و درمقر ناسا ماکت موشک «آریان۵» را به نشانه ادامه همکاریها در زمینه اکتشافات فضایی به او اهدا کرد.

منبع:فیگارو

نمایش بیشتر
عصر اقتصاد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا