بانک رفاه ۵ هزار میلیارد ریال تسهیلات به اردبیل اختصاص می‌دهد

  کد خبر: 18070049233

به گفته استاندار اردبیل با امضای تفاهم‌نامه‌ همکاری با بانک رفاه اعطای پنج‌هزار میلیارد ریال تسهیلات در قالب این تفاهم‌نامه برای حل برخی مسائل استان تنظیم و مبادله شده است.

به گزارش ایرنا از روابط عمومی استانداری اردبیل، سیدحامد عاملی، گفت: این استان در بسیاری شاخص‌های اقتصادی از میانگین کشوری پایین‌تر بوده و سیاست دولت سیزدهم هم محرومیت‌زدایی و ایجاد توسعه متوازن است.

او افزود: بر این اساس به منظور تامین منابع مالی تعدادی از طرح‌ها و واحدهای تولیدی، اقتصادی و صنعتی استان اردبیل در قالب سرمایه ثابت و سرمایه در گردش نیازمند همکاری مشارکت بانک‌ها هستیم.

استاندار اردبیل با اشاره به امضای تفاهم‌نامه همکاری با مدیرعامل بانک رفاه کارگران، تشریح کرد: منابع مالی مورد نیاز در این تفاهم‌نامه بدون نیاز منابع و مصارف استانی، از منابع مختلف و متمرکز کشوری و صندوق توسعه ملی تامین و پرداخت خواهد شد.

عاملی با اشاره به اینکه امروزه طرح‌های اقتصادی به تسهیلات بانکی نیاز دارند، ادامه داد: برای رفع این مشکل پرداخت تسهیلات برای طرح‌ها و واحدهای اقتصادی پس از تصویب در کارگروه تخصصی ستاد تسهیل و رفع موانع تولید یا اشتغال و سرمایه‌گذاری، برابر ضوابط بانکی انجام می‌شود.

او بیان کرد: سرمایه‌گذاران در حوزه‌های صنعت، کشاورزی و گردشگری نیازمند تسهیلات بانکی و حمایت هستند و بر اساس این تفاهم‌نامه معرفی اشخاص حقیقی و حقوقی در استان اردبیل به منظور افتتاح حساب و افزایش منابع جهت تامین اعتبار مورد نیاز بخشی از طرح‌ها در دستور کار قرار گرفت.

استاندار اردبیل همچنین گفت: برای بحث زیرساخت نیز استفاده از ماده ۵۶قانون برای تامین منابع و بخشی هم از سوی بانک رفاه تامین می‌شود که امید می‌رود با همکاری سایر بانک‌ها توازن و عدالت منطقه‌ای و توزیع عادلانه منابع گام‌های موثری برداشته شود.

‌هزار و ۴۵واحد تولیدی با سرمایه‌گذاری بیش از ۳۰۰هزار میلیارد ریال و اشتغال ۲۵هزار نفر در استان اردبیل وجود دارد که حدود ۳ درصد آنها فعال هستند.

خروج از نسخه موبایل