کد خبر: 12100063448
اقتصاد

برنج ایرانی باز هم گران شد / تخم مرغ ۶درصد کاهش قیمت داشت

در آذر ماه سیب زمینی با ۲۴.۲ درصد افزایش قیمت در صدر لیست گران شده ها و هویج با ۲۳.۸ درصد کاهش قیمت در انتهای لیست قرار گرفت.

به گزارش مرکز آمار ایران در گروه، گوشت قرمز، سفید و فرآورده‌های آن‌ها”ماهی قزل آلا” با ١,۶ درصد بیشترین افزایش قیمت را نسبت به ماه قبل داشته‌ است. همچنین در این گروه “گوشت گوسفند” با ٠.۵- درصد و “مرغ ماشینی” با ٠.٢- درصد بیشترین کاهش قیمت را نسبت به ماه قبل داشته‌اند.

برنج ایرانی باز هم گران شد

در این گروه، اقلام “برنج ایرانی درجه یک” با ۴,٣ درصد ،”شیرینی خشک” با ٣.٢ درصد و “رشته آش” با ٣.١ درصد بیشترین افزایش قیمت را نسبت به ماه قبل داشته‌اند. همچنین در این گروه “ماکارونی” با ١.٩- درصد بیشترین کاهش قیمت را نسبت به ماه قبل داشته‌ است.

تخم مرغ ۶ درصد کاهش قیمت داشت

در این گروه، بیشترین افزایش قیمت نسبت به ماه قبل مربوط به “کره پاستوریزه (کره حیوانی)” با ٢,٩ درصد، “شیر‌خشک” با ٢.٣ درصد و “پنیر ایرانی پاستوریزه” با ٢.١ درصد بوده است. همچنین در این گروه “تخم مرغ ماشینی” با ۵.٩- درصد بیشترین کاهش قیمت را نسبت به ماه قبل داشته‌ است.

رشد یلدایی قیمت هندوانه

در این گروه، بیشترین افزایش قیمت نسبت به ماه قبل مربوط به “هندوانه” با ١٨,٧ درصد و “انار” با ۶.۵ درصد است. همچنین در این گروه “پرتقال” با ٩.٩- درصد و “موز” با  ٢.٩- درصد بیشترین کاهش قیمت را نسبت به ماه قبل داشته اند.

در گروه سبزیجات، بیشترین افزایش قیمت نسبت به ماه قبل مربوط به “سیب‌زمینی” با ٢۴,٢ درصد، ” گوجه فرنگی” با ٧.۶ درصد و “پیاز” با ۵.٩ درصد می­باشد. همچنین در این گروه “هویج فرنگی” با ٢٣.٨- درصد و “فلفل دلمه‌ای” با ١۴.٣- و “کدو‌سبز” با ٧.٠- درصد بیشترین کاهش قیمت را نسبت به ماه قبل داشته اند.

در گروه سایر خوراکی‌ها، بیشترین افزایش قیمت نسبت به ماه قبل مربوط به “رب گوجه فرنگی” با ٩,٠ درصد و “سس گوجه فرنگی” با ۵.۵ درصد است.

رشد قیمت خوراکی ها در آذرماه

رشد قیمت خوراکی ها در آذرماه

نمایش بیشتر
عصر اقتصاد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا