کد خبر: 05090057590
روزنامهعصر انقراض (طنز)

برید کنار زرشکی نشید(طنز)

راضیه حسینی

«استاندارد بین‌المللی زرشک تدوین شد»

شاید منظور از این استاندارد یک چیزی مثل جایزه «تمشک طلایی» به بدترین بازیگر است و در مقابل نشان کیفیت محصولات جهانی، یک نشان هم به عنوان «زرشک» وجود دارد که به محصولات بی‌کیفیت داده می‌شود. فکرش با بکنید متوجه می­شوید  که واقعاً جای یک چنین استانداردی در دنیا و مخصوصاً مملکت خودمان خالی است.

مثلاً وقتی پراید صفر تحویل می‌گیریم، جای برف‌پاک، راهنما می‌زند و جای راهنما بوق، باید با احترام یک زرشک طلایی گذاشت تنگ این محصول.

هرچند احتمالا نظر مسئولان با ما متفاوت باشد و از فردای اجرای این طرح یکی یکی شروع به صحبت کنند که:

«نود و نه درصد محصولات خارجی، استاندارد زرشک گرفته‌اند و محصولات داخلی ما همگی از دم استاندارد شمش طلا.» «ما فقط و فقط برای صیانت از شما، ورود محصولات بی‌کیفیت و زرشکی خارجی را ممنوع کرده‌ایم تا بهترین برندهای داخلی و باکیفیت‌ترین‌ها به شما برسد.»

اخبار بیست و سی: «و اما بشنوید از روزگار کمپانی‌های تسلا و فراری بعد از دریافت استاندارد زرشک طلایی. سهام این شرکت‌ها شصت و پنج درصد افت کرده و در حال ورشکستگی هستند. این در حالی است که دو غول برگ خودروسازی ما حتی به گرفتن این استاندارد نزدیک هم نشده‌اند و با قدرت در حال ساخت و صادرات به کشورهای اروپایی هستند.»

روزنامه کیهان هم می‌نویسد:«اگر الان دولت روحانی سر کار بود ما زرشک‌ها را درو می‌کردیم، ولی با وجود دولت جدید حتی یک زرشک هم نگرفتیم.»

صداوسیما در مصاحبه‌ای با مردم از آنها می‌پرسد:«چه احساسی دارید که محصولات ما تا به حال هیچ زرشکی نگرفتند؟»

مردم:«ما واقعاً بهشون افتخار می‌کنیم. خیلی خوشحالیم و دست تک تک مسولان رو می‌بوسیم… ما یک الگوی جهانی موفق هستیم و کشورهای دیگه اگه می‌خوان مشکلات‌شون حل بشه باید از ما یاد بگیرن.»

البته همه این‌ها تصورات ذهن بیمار نویسنده است، چون منظور از استاندارد زرشک، طرحی است که به حفظ منافع تجاری کشور در بازارهای بین‌المللی و صادرات در زمینه زرشک، که محصولی بسیار باارزش است، کمک می‌کند.

ولی تصور کنید اگر زرشک طلایی محصولات و برندها داشتیم چه می‌شد؟

نمایش بیشتر
عصر اقتصاد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا