کد خبر: 300801109491
جهانروزنامه

بطری‌های آب و مواد غذایی کنسرو شده را ذخیره کنید

ترجمه: سلیم حیدری

رئیس سازمان حفاظت شهروندی می‌گوید، در صورت قطع برق، بطری‌های آب و مواد غذایی کنسرو شده، ممکن است مفید واقع شوند.

رالف تیزلر، رئیس اداره فدرال حفاظت شهروندی و امداد در بلایای طبیعی (BBK) در مصاحبه‌ای با رسانه خبری Welt am Sonntag هشدار داد که ساکنان آلمان باید برای قطعی‌های کوتاه مدت برق در زمستان امسال آماده شوند.

ما باید فرض کنیم که در زمستان امسال خاموشی وجود خواهد داشت. منظورم قطع منطقه‌ای و موقت در منبع تغذیه است.

علت آن نه تنها کمبود انرژی، بلکه تعطیلی هدفمند و موقت شبکه‌ها توسط اپراتورها با هدف حفاظت از شبکه‌ها و به خطر نیفتادن عرضه کلی خواهد بود. وی خاطرنشان کرد: خطر خاموشی در دی و بهمن بیشتر خواهد بود.

به گفته این مقام، مقامات محلی در بسیاری از شهرداری‌های آلمان با تدوین برنامه‌های دقیق و تهیه ژنراتورهای اضطراری برای اطمینان از تامین برق، برای احتمال خاموشی آماده هستند. وی افزود: با این حال، برخی از شهرداری‌ها در وضع بسیار بدتری قرار دارند.

او تاکید کرد: “ما انتظار داریم خاموشی‌های کوتاه مدت به جای خاموشی‌های طولانی مدت و در مقیاس بزرگ اتفاق بیوفتد. اما آمادگی خوب برای هر دوی آن نیز مهم است.”

تیزلر به ساکنان و مقامات توصیه کرد که برای چنین رویدادهایی، عمدتاً با ذخیره کردن منابع، آماده شوند.

او گفت: “در درجه اول آب، چندین جعبه و غذای کنسرو شده. این برای ده روز کافی است. این چیزی است که آژانس من توصیه می‌کند … پیام ما این است: در وهله اول آماده شوید. برای بحران‌های احتمالی آماده باشید، تصور نکنید که همه چیز همیشه در دسترس است.”

وی افزود: علاوه بر غذا و آب برای چند روز، ساکنان باید رادیوی باتری‌دار و شمع خریداری کنند.

تیزلر خاطرنشان کرد که آژانس او فهرستی از پیشنهادات را برای ساکنان برای آماده شدن در شرایط اضطراری مانند خاموشی در وب سایت رسمی خود دارد.

آلمان به دلیل کاهش عرضه گاز از روسیه با چشم‌انداز خاموشی مواجه است. این در حالیست که این کشور قبل‌تر می‌خواست به تدریج اقتصاد خود را از گاز روسیه جدا کند، اما جریان از روسیه به دلیل تحریم‌های مربوط به اوکراین و انفجارهای ماه سپتامبر (شهریور) که باعث غیرفعال شدن خط لوله نورد استریم ۱ شد، بسیار زودتر از آنچه برنامه‌ریزی شده بود متوقف شد.

علیرغم اینکه تاسیسات ذخیره‌سازی گاز در کشور تقریباً پر است، کارشناسان همچنان نگران هستند که این ذخایر برای کشور در زمستان کافی نباشد.

منبع: راشاتودی

نمایش بیشتر
عصر اقتصاد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا