کد خبر: 21060045876
جهانسیاست

بلومبرگ: اتحادیه اروپا به‌دنبال توافق امنیتی ـ اقتصادی با همسایگان افغانستان است

یک شبکه خبری غربی ادعا کرده است که اتحادیه اروپا با ارائه یک طرح پیشنهادی به‌دنبال دستیابی به توافق امنیتی و اقتصادی با همسایگان افغانستان است.

به گزارش تسنیم به نقل از بلومبرگ، اتحادیه اروپا طرحی را برای دستیابی به توافق امنیتی و اقتصادی با همسایگان افغانستان از جمله ایران و پاکستان ارائه کرده است.

بلومبرگ افزود: اتحادیه اروپا در تلاش برای دستیابی به توافقنامه همکاری با همسایگان افغانستان از جمله ایران و پاکستان است تا در صورتی که طالبان به یک نیروی بی‌ثبات و ناپایدار در منطقه تبدیل شد، حمایت خود را افزایش دهد.

پیشنهاد آلمان و فرانسه

این شبکه خبری نوشت: آلمان و فرانسه پیشنهادی را در خصوص توافق اتحادیه اروپا با ایران، ترکمنستان، پاکستان، تاجیکستان و ازبکستان ارائه کرده‌اند.

در بخشی از سند ادعایی بلومبرگ آمده است: باید توجه ویژه‌ای به مشارکت احتمالی روسیه، چین و کشورهای خلیج فارس داشته باشیم.

در طرح پیشنهادی فرانسه و آلمان نام کشورهایی مثل نروژ، ترکیه، ایالات متحده و انگلیس به‌عنوان شرکای مالی درج شده است. این پیشنهادها با وزارتخانه‌‌های خارجه کشورهای عضو اتحادیه اروپا به اشتراک گذاشته شده و ۴ موضوع مورد بررسی قرار گرفته است که عبارتند از امنیت و ثبات، از جمله اقدامات علیه تروریسم، مهاجرت و مقابله با قاچاق انسان، حمایت‌های بشردوستانه از افغانستان و همکاری و توسعه اقتصادی.

نمایش بیشتر
عصر اقتصاد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا