تامین مالی بیش از ۳۰۰ میلیون یورویی خط لوله تابش از سوی بانک ملت

  کد خبر: 26100065479

تفاهم‌نامه تامین مالی خط لوله انتقال فرآورده‌های نفتی مسیر رفسنجان، بیرجند، تربت حیدریه، مشهد موسوم به خط لوله تابش بین بانک ملت و شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی ایران با حضور وزرای امور اقتصادی و دارایی و نفت به امضا رسید.

به گزارش روابط‌عمومی بانک ملت، تفاهم‌نامه خط انتقال فرآورده‌های نفتی از رفسنجان تا مشهد و با عبور از سه استان کرمان، خراسان جنوبی و خراسان رضوی به طول ۹۴۸کیلومتر طی مدت چهار سال و با برآورد اولیه ۳۷۲میلیون یورو، از سوی مدیران عامل دو مجموعه امضا شد.

رضا دولت آبادی، مدیرعامل بانک ملت، با بیان نقش پررنگ نفت و انرژی در اقتصاد کشور گفت: نظام بانکی توجه ویژه و خاصی را به این بخش مبذول داشته و بخش قابل توجهی از منابع خود را به آن اختصاص داده است.

او با بیان این نکته که بانک ملت به عنوان بانک نخست حوزه نفت و انرژی، بزرگ‌ترین سهم را در تامین مالی ابرپروژه‌های حوزه نفت ایفا کرده است، اظهارکرد: این بانک تامین مالی ده‌ها پروژه بزرگ را که نقش اساسی در توسعه و رشد اقتصادی کشور داشته‌اند را نیز بر عهده داشته است.

دولت آبادی، پالایشگاه نفت ستاره خلیج فارس با تامین مالی ۱.۴ میلیارد یورویی از محل منابع داخلی و صندوق انرژی، پالایشگاه نفت شازند، پالایشگاه نفت تهران، پالایشگاه نفت بندرعباس، پالایشگاه نفت تبریز و پالایشگاه نفت لاوان را از جمله این پروژه‌ها خواند و ادامه داد: همه این پروژه‌ها به چرخه تولید وارد شده‌اند ضمن این که پروژه‌های زیاد دیگری نیز در مرحله تامین مالی قرار دارند.

او با بیان مراودات مالی ۱۸ میلیارد یورویی بانک ملت با حوزه نفت، اظهار امیدواری کرد که این موارد با دستور وزیر امور اقتصادی و دارایی تعیین تکلیف شود.

دولت آبادی به پروژه جدید بیش از ۳۰۰میلیون یورویی معادل بالغ بر ۹۰هزار میلیارد ریالی برای تامین مالی خط انتقال فرآورده‌های نفتی از رفسنجان به مشهد اشاره کرد و افزود: تفاهم‌نامه این پروژه در کمتر از یک ماه با نشست‌های تخصصی کارشناسان بانک ملت و شرکت پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی ایران نهایی و آماده امضا شد و فرآیند اجرایی آن پس از دریافت مجوزهای لازم شروع خواهد شد.

او اظهار امیدواری کرد که این تفاهم‌نامه باب همکاری جدیدی را بین بانک ملت و شرکت‌های حوزه نفت بگشاید.

مدیرعامل بانک ملت با تاکید بر این نکته که این بانک پروژه سوخت و جایگاه‌های سوخت را با شرکت پخش فرآورده‌های نفتی ایران، همچنان پیگیری می‌کند، یادآور شد: امیدواریم انعقاد این تفاهم‌نامه، باعث گسترش سطح همکاری‌ها بین طرفین امضای تفاهم‌نامه شود.

خروج از نسخه موبایل