کد خبر: 06060043783
اخبار شرکت هابانک و بیمهروزنامه

تجهیز خودپردازهای بانک سامان به ابزار احراز هویت مشتریان

بانک سامان در راستای توسعه خدمات الکترونیک خود اقدام به نصب ماژول‌های احراز هویت مشتریان با استفاده از کارت ملی هوشمند روی دستگاه‌های خودپرداز خود کرد.

به گزارش سامان‌رسانه، بر این اساس، مشتریان بانک سامان می‌توانند، تمام عملیات‌های مبتنی بر احراز هویت مانند انتقال پایا، ساتنا و کارت به کارت تا سقف ۱۵۰میلیون ریال را که پیش از این فقط در داخل شعبه صورت می‌گرفت را از این پس با این خودپردازهای مجهز به ماژول احراز هویت انجام دهند.

خودپردازهای دارنده این ماژول در سراسر کشور با برچسب مخصوص مشخص و قابل شناسایی هستند.

برای انجام این کار، لازم است، ابتدا کارت بانکی خود را وارد خودپرداز کنید. سپس با وارد کردن رمز، گزینه انتقال وجه را انتخاب کنید.

برای انجام عملیات انتقال ساتنا، پایا و یا کارت به کارت تا مبلغ ۱۵۰میلیون ریال، لازم است گزینه انتقال را انتخاب و پس از آن کارت ملی خود را در درگاه مربوطه که با برچسب اطمینان بانک سامان مشخص شده، وارد کنید.

سپس لازم است برای شروع فرآیند احراز هویت، رمز کارت ملی خود را بزنید. این رمز در زمان صدور کارت ملی به شما اعلام شده و به‌طور معمول ۴رقم سال تولد دارنده کارت ملی است.

پس از این دستگاه از شما می‌خواهد تا برای احراز هویت، انگشت خود را روی حسگر مخصوص قرار دهید تا اثر انگشت فرد استفاده‌کننده از کارت ملی با دارنده اصلی کارت ملی تطبیق داده شود. احراز هویت با اثر انگشت برای آن صورت می‌گیرد که اگر کارت ملی و کارت شناسایی شما سرقت شود، سارقان نتوانند از آن سوءاستفاده کنند.

در ادامه پس از احراز هویت و تطبیق اثر انگشت و یکسان‌بودن اطلاعات کارت ملی هوشمند با اطلاعات کارت بانکی، فرآیند احراز هویت به پایان رسیده و باید کارت ملی را از درگاه مربوطه خارج و عملیات انتقال وجه را انجام داد.

نمایش بیشتر
عصر اقتصاد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا