کد خبر: 09060044358
اخبار شرکت هابانک و بیمهروزنامه

تخصیص ۹ هزار میلیارد ریال تسهیلات به دانش‌بنیان‌ها از سوی بانک صادرات

به گفته مدیرعامل بانک صادرات، این بانک برای حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان در قالب تبصره ۱۶قانون بودجه سال ۱۴۰۰و تنظیم تفاهم‌نامه با صندوق نوآوری و شکوفایی در سال‌جاری ۹هزار میلیارد ریال تسهیلات با نرخ ترجیحی تخصیص داده و علاوه بر این ۲۰هزار میلیارد برای نیازهای متفرقه همین طرح‌ها تامین مالی کرده است.

به گزارش روابط‌عمومی بانک صادرات، حجت‌اله صیدی، در آیین تبادل تفاهم‌نامه صندوق نوآوری و شکوفایی با بانک‌های عامل در اجرای تبصره ۱۶قانون بودجه سال ۱۴۰۰که با هدف استفاده مناسب‌تر از ظرفیت این تبصره برای تخصیص بیشتر منابع با نرخ ترجیحی برگزار شد، گفت: نخبگان و جوانان کشور در سال‌های اخیر ابداعات مناسبی برای کارآفرینی و اجرای طرح‌های جدید داشته‌اند و تامین مالی این طرح‌ها به عهده بانک‌ها است. در تبصره ۱۶قانون بودجه سال ۱۴۰۰پیش‌بینی شده این تسهیلات با نرخ ترجیحی در اختیار شرکت‌های دانش‌بنیان، کارآفرینان و نوآوران قرار گیرد و با توجه به تجریه چهار سال همکاری صندوق نوآوری و شکوفایی با بانک‌ها امیدواریم این حرکت نیز بتواند به ویژه بر مبنای فناوری اطلاعات و طرح‌های دانش‌بنیان به بالندگی و شکوفایی اقتصادی و توسعه کشور بیانجامد.

در این مراسم تفاهم‌نامه بانک صادرات و سایر بانک‌ها با صندوق نوآوری و شکوفایی به امضای مدیران عامل بانک‌ها و مدیرعامل صندوق نوآوری و شکوفایی رسید.

نمایش بیشتر
عصر اقتصاد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا