کد خبر: 28040038493
اخبار شرکت هابانک و بیمهروزنامه

تخصیص ۱۰۰درصدی تسهیلات بانک صنعت و معدن به بخش تولید

رئیس هیات‌مدیره و مدیرعامل بانک صنعت و معدن می‌گوید که حمایت از تولید رسالت اصلی بانک صنعت و معدن است و ۱۰۰درصد تسهیلات خود را به این بخش اختصاص داده‌ایم و هیچ‌گونه تسهیلاتی خارج از آن نداریم.

حسین مهری روز دوشنبه در جریان بازدید از چند واحد تولیدی و صنعتی استان قزوین در گفت‌و‌‌گو با ایرنا گفت: پنج هزار و ۱۰۰پروژه صنعتی و معدنی را در هشت سال گذشته به مبلغ ۱۴میلیارد یورو تامین اعتبار کرده‌ایم که رقم بالایی در حوزه ارزی است. در این مدت همچنین ۶۸۲هزار میلیارد ریال تسهیلات به صنایع و معادن سطح کشور پرداخت کرده‌ایم.

مهری افزود: با پرداخت این تسهیلات حدود ۷۵هزار شغل مستقیم در کشور ایجاد شده است و به دلیل اینکه طرح‌های دریافت‌کننده تسهیلات، طرح‌های بزرگی بوده‌اند هرکدام ۱۰اشتغال غیرمستقیم نیز ایجاد می‌کنند.

مهری گفت: در حوزه زیربنایی نیز حمایت‌های خوبی را علاوه بر حوزه فولاد، مس، آلومینیوم و طرح‌های صنعتی داشته‌ایم و در حوزه نیروگاهی به ۳۳طرح، ۲میلیارد و ۸۰۰میلیون یورو تسهیلات پرداخت کرده‌ایم که پنج‌هزار و ۵۰۰مگاوات برق تولید می‌کنند.

رئیس هیات‌مدیره و مدیرعامل بانک صنعت و معدن با بیان شیوع کرونا و تاثیر آن بر واحدهای تولیدی، گفت: خوشبختانه طرح‌هایی که بانک مورد حمایت قرار داده خیلی تحت تاثیر کرونا قرار نگرفته‌اند ولی اگر واحدی بر اثر کرونا و تحریم‌ها تحت تاثیر قرار گرفته باشد حتما حمایت می‌کنیم و اقساط آنها را به عقب می‌اندازیم.

او اضافه کرد: طرح‌های نیمه‌تمام اولویت دوم ما است که امیدواریم با سرعت بیشتر در تزریق اعتبارات به بهره‌برداری برسند و اشتغال جدید ایجاد کنند.

مهری گفت: طرح‌های دانش‌بنیان و صادرات‌گرا نیز از دیگر اولویت‌های ما هستند که عملکرد خوبی در این حوزه‌ها داشته‌ایم.

او با بیان اینکه در سه ماهه نخست سال جاری عملکرد مطلوبی را داشته‌ایم، افزود: حدود ۶هزار و ۷۰۰میلیارد تومان تسهیلات را در این مدت پرداخت کردیم که رشد ۵۷درصدی نسبت به مدت مشابه قبل داشته است.

مهری گفت: در بحث مانع‌زدایی‌ها هم استراتژی ما این بوده که تحت هیچ شرایطی واحدهای تولیدی را تملک نکنیم بلکه با آنها مذاکره کرده و مشکلات آنها را بررسی کنیم.

این مسئول بانکی گفت: تملک واحدهای تولیدی آخرین راهکار ما است به شرطی که شرکت غیرفعال شده باشد البته سعی کرده‌ایم به سمت آن نرویم.

نمایش بیشتر
عصر اقتصاد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا