کد خبر: 08119913407
اخبار شرکت هاویدئوها

مدیرعامل شرکت سیم و کابل ابهر خبر داد: تدوین برنامه حذف معافیت کامل مالیاتی صادرات مواد خام در کمیسیون صنایع اتاق بازرگانی +فیلم

علیرضا کلاهی، مدیرعامل شرکت سیم و کابل ابهر و عضو کمیسیون صنایع اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران، از تدوین برنامه‎ ای برای حذف معافیت کامل مالیاتی صادرات مواد خام در این کمیسیون خبر داد.

شرکت سیم و کابل ابهر، به عنوان بزرگترین تولیدکننده سیم و کابل ابزار دقیق کنتور و برق در کشور صادرکننده برتر سال ۹۸ شناخته شد.

کلاهی ایران در گفت ‎و گو با عصراقتصاد دلیل این موفقیت را توانایی پاسخگویی به بازارهای صادراتی می ‎داند و می‎ گوید: «این بار دوم است که شرکت ما به عنوان صادرکننده برتر شناخته می‎ شود.

واقعیت این است که محصولات ما کیفیت بالایی دارند. سازمان حرف ه‎ای داریم که می‎ تواند پاسخگوی بازارهای صادراتی باشد. حضور در بازارهای صادراتی با بازارهای بومی بسیار متفاوت است. از اسناد و مدارکی که برای محصول تهیه می‎ کنید، گرفته تا یکنواختی کیفیت و پاسخگویی مشتری.»

وی ادامه می دهد: «شروع منسجم و مداوم کار صادراتی ما به سال ۲۰۰۴ میلادی یعنی سال ۸۴-۸۳ برمی‎گردد که اتفاقا زمانی بود که کشور به سمت اوج درآمدهای نفتی می ‎رفت و رونق اقتصادی خوبی داشت و واقعا از بعد بازار نیازی به صادرات نداشتیم. اما حضور شرکت ما از همان زمان در بازارهای صادراتی باعث شد که ورزیده‎تر شویم و محک بخوریم.

به سمت بازارهای صادراتی رفتیم چون می‎ دانستیم تا در میدان جهانی نباشیم، نمی‎توانیم رشد کنیم، همانطور که یک ورزشکار تا در المپیک و میدان‎ های جهانی حضور نیابد، نمی‎ تواند ادعا کند که ورزشکاری درجه یک است، ما هم در مسیر رشدمان می‎ بایست حداقل در بازارهای منطقه ‎ای محک بخوریم. همچنین روشن بود که گذاشتن همه تخم‎ مرغ ‎ها در سبد یک بازار، کار عاقلانه ‎ای نیست.»

مدیرعامل شرکت سیم و کابل ابهر با تاکید بر اینکه بازار رقابتی در ایران نداریم، می‎گوید: « گزارش‎های مجمع جهانی اقتصاد نشان می‎دهد که امتیاز رقابت پذیری بسیار پایینی داریم. به همین علت عمده صنایع ایران از بین رفته‎ اند و فقط صنایع وابسته به منابع طبیعی انرژی رشد کرده ‎اند.

عصر نفت به سر آمده است. شواهد نشان می‎ دهد که ۲۰۱۹ اوج تقاضای نفت جهان بوده است و از این پس وارد دوران کاهشی می‎شویم بنابر این باید برای توسعه صنعت کشور برنامه ‎ریزی جدی داشته باشیم.

یکی از آسیب‎ های صنعت کشور این است که آنچه که اسمش را صادرات غیرنفتی گذاشته‎ ایم شامل گروه کالایی بسیار محدود است و آن هم عمدتا انرژی و منابع طبیعی کشور در قالب دیگر هستند.»

عضو کمیسیون صنایع اتاق بازرگانی ایران می‎افزاید: «گزارش‎های وزارت صمت و موسسه پژوهش‎ های بازرگانی نشان می‎ دهد که توسعه صنعتی ایران از توازن خارج شده است.

عمر ساخت و تنوع تولیدات پایین آمده است. برای اصلاح این روند در کمیسیون صنایع اتاق بازرگانی برنامه‎ ای تدوین شده است که معافیت کامل مالیاتی صادرات مواد خام را حذف کنند.»

نمایش بیشتر
عصر اقتصاد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا