کد خبر: 26090061159
اخبار شرکت هابازارها و خدمات مالیبانک و بیمهروزنامه

تشریح جزئیات اجرای مدل «تامین مالی اسلامی» از سوی بانک رفاه

مدیرعامل بانک رفاه گفت که با هدف اشتغال‌زایی و ایجاد رونق اقتصادی، مدل تامین مالی اسلامی برای اولین‌بار در کشور از سوی بانک رفاه اجرایی خواهد شد.

به گزارش روابط‌عمومی بانک رفاه، اسماعیل للـه‌گانی با بیان این مطلب در حاشیه بازدید از شعبه مرکزی اسلام‌شهر، افزود: این مدل به‌صورت آزمایشی در ۷استان دارای نرخ بالای بیکاری اجرایی و پس از رفع ایرادات احتمالی، اجرای کشوری آن انجام خواهد شد.

او افزود: به‌زودی با دعوت از استانداران ۷استان مذکور و تشریح‌ ساز و کار و فرایند مدل تامین مالی اسلامی از سوی بانک رفاه، عملیات اجرایی در قالب مشارکت عمومی رسما آغاز خواهد شد.

للـه‌گانی با بیان اینکه مدل تامین مالی اسلامی برای اولین‌بار است که در کشور اجرایی می‌شود، خاطرنشان کرد: کارگروه مشخصی به‌منظور اجرای مناسب و استاندارد این مدل در بانک رفاه شکل گرفته است تا ضمن بررسی جوانب مختلف کار اقدامات و راهکارهای لازم به‌منظور ارتقای پویایی و شفافیت مدل اجرایی ارائه شود.

او با بیان اینکه مشارکت‌کنندگان در مدل تامین مالی اسلامی بانک رفاه در سود و زیان اجرای پروژه‌ها شراکت دارند، افزود: به‌منظور اجرای مناسب این مدل با تعدادی از علمای بزرگ کشور نیز مکاتبه کرده‌ایم و در حال جمع‌آوری نظرات این عزیزان هستیم تا اجرای این مدل هیچ‌گونه شبهه ربوی نداشته باشد.

مدیرعامل بانک رفاه تصریح کرد: با تامین سرمایه ‌درگردش واحدهای تولیدی، تکمیل واحدهای نیمه‌تمام و احداث واحدهای جدید در قالب مدل تامین مالی اسلامی بانک رفاه، رونق اقتصادی در کشور شکل خواهد گرفت و به‌دنبال آن شاهد توسعه اشتغال پایدار خواهیم بود.

نمایش بیشتر
عصر اقتصاد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا