تعویض ۱۷۰۰ تاکسی فرسوده معطل یک تایید

  کد خبر: 19050195522

مدیرعامل اتحادیه تاکسیرانی‌های شهری کشور با اشاره به توقف تولید دو خودروی سمند و پژو ۴۰۵ از سال جاری گفت: قبل این توقف، ۱۷۰۰ دستگاه خودرو سمند برای نوسازی ناوگان تاکسیرانی اختصاص یافته بود که به دلیل شماره نشدن این خودروها، رانندگان آنها بلاتکلیف هستند.

به گزارش ایرنا، مرتضی ضامنی در این باره افزود: ۱۷۰۰ دستگاه خودرو سمند که برای نوسازی ناوگان تاکسیرانی در نظر گرفته شده از آخرین تولیدات خودرو سمند توسط ایران خودرو محسوب می‌شود و به همین دلیل، سازمان استاندارد از شماره کردن این خودروها امتناع می‌کند و این رانندگان در بلاتکیفی به‌ سرمی‌برند.

او ادامه داد: این تعداد سمند که برای نوسازی ناوگان تاکسیرانی در نظر گرفته شده از تولیدات قبل است و این در حالی است که بسیاری از این رانندگان تاکسی، هزینه نوسازی را چه به صورت نقدی و چه تسهیلات پرداخت کرده‌اند و با توجه به اینکه سررسید اقساط آنها فرا رسیده است، درحال پرداخت اقساط خودرو هستند بدون اینکه خودرویی تحویل گرفته باشند.

مدیرعامل اتحادیه تاکسیرانی‌های شهری کشور اظهارداشت: سازمان استاندارد هم در این زمینه می گوید با توجه به اینکه یک سری استانداردها در خودرو سمند رعایت نشده است، اجازه شماره‌گذاری به این خودروها را نمی‌دهد در صورتی که اختصاص ۱۷۰۰ خودرو برای نوسازی ناوگان تاکسیرانی قبل از این ماجرا مطرح بوده است.

ضامنی با بیان اینکه بسیاری از ۱۷۰۰ راننده تاکسی حدود ۶ ماه است که از اسقاط خودرو آنها می‌گذرد و بیشتر این افراد از قشر آسیب‌پذیر هستند، گفت: این رانندگان، خودرو برای کارکردن ندارند و با توجه به شرایط سخت اقتصادی از سازمان استاندارد می‌خواهیم که برای شماره‌گذاری خودروها همکاری کند تا مشکل این رانندگان تاکسی رفع شود و از بلاتکلیفی خارج شوند.

منبع: ایرنا

خروج از نسخه موبایل