کد خبر: 19030031474
اخبار شرکت ها

تصویب افزایش سرمایه ١٠٠ درصدی بیمه تجارت نو از محل سود انباشته؛ “بنو ” ۶۰۰ میلیارد تومانی می شود

مدیر عامل بیمه تجارت نو در خصوص افزایش سرمایه ۱۰۰ درصدی این شرکت در سال جاری گفت: افزایش سرمایه از محل سود انباشته انجام خواهد گرفت، عملکرد مطلوب بیمه تجارت نو در سال گذشته ۳۶۲ میلیارد تومان سود خالص حاصل کرد که پس از تقسیم حداقل ۱۰ درصد از آن بین سهامداران مطابق قانون تجارت، منابع لازم برای افزایش سرمایه در اختیار شرکت قرار می گیرد و سرمایه شرکت به ۶۰۰ میلیارد تومان افزایش می یابد.

مجمع عمومی عادی سالیانه شرکت بیمه تجارت نو با حضور ٨۵/۴ سهامداران این شرکت برگزار شد.

مجمع عمومی عادی سالیانه شرکت بیمه تجارت نو ۱۰۰ درصد افزایش سرمایه از محل سود انباشته را تصویب کرد بنابراین سرمایه شرکت از مبلغ ۳۰۰ میلیارد تومان به ۶۰۰میلیارد تومان افزایش یافت.

نیما نوراللهی مدیرعامل بیمه تجارت نو در مجمع این شرکت در گزارشی به سهامداران ، تولید حق بیمه در سال ۹۹ را بالغ بر۱۱۱۴ میلیارد تومان اعلام کرد و افزود: تولید حق بیمه با در نظر گرفتن الگوی اصلاح ساختار پورتفوی بیمه ای، بیش از ۹۰درصد رشد داشته است در حالی که متوسط رشد حق بیمه تولیدی صنعت بیمه در سال گذشته ۳۷ درصد گزارش شده است.

از سوی دیگر سود خالص شرکت با رشد ۱۸۲ درصدی نسبت به دوره مشابه قبل از رقم ۱۲۹میلیارد تومان به ۳۶۲ میلیارد تومان رسیده است.

نوراللهی با اشاره به پرداخت ۴۵۰ میلیارد تومان خسارت به بیمه گذاران و زیان دیدگان در سال ۹۹، اظهار داشت: میانگین نسبت خسارت صنعت بیمه در سال ۹۹ معادل ۵۲ درصد برآوردشده که این نسبت در شرکت ۴۰ درصد است و همچنین متوسط ضریب خسارت صنعت بیمه ۷۷ درصد اعلام شده و این نسبت برای شرکت ۵۶ درصد می باشد که نشان دهنده عملکرد مطلوب و مدیریت صحیح ریسک است.

مدیرعامل بیمه تجارت نو با اشاره به سهم ۱.۳۶ درصد بیمه تجارت نو از کل بازار بیمه اظهار امیدواری کرد ، و افزود: سهم بازار شرکت درسال ۹۷، ۰.۳ درصد و در سال ۹۸ ، یک درصد بوده و علیرغم شرایط سخت حاکم بر بازار به دلیل شیوع بیماری کرونا، سهم بازار “بنو” در حال افزایش است و این روند رو به رشد سهم بیمه تجارت نو از صنعت بیمه کشور، در سال ۱۴۰۰ بیش از پیش ادامه داشته باشد.

مدیرعامل شرکت بیمه تجارت نو اذعان داشت: شرکت با حاشیه سود ۳۸ درصدی، از میانگین ۳۱ درصدی صنعت بیمه پیشی گرفته است که این موفقیت حاصل مدیریت و عملکرد بهینه شرکت در هر دو بخش بیمه گری و سرمایه گذاری است. همچنین نسبتهای بازدهی دارایی ROA و بازدهی حقوق مالکانه سهام ROE شرکت های بیمه ۱۱ و ۴۸ درصد است و ROA و ROE شرکت معادل ۲۳ و ۵۶ درصد بوده که بالاتر از میانگین صنعت می باشد.

نوراللهی، فولاد خوزستان، سازمان پزشکی قانونی، سازمان بورس، دانشگاه تربیت مدرس، وزارت علوم و سازمان زمین شناسی از بیمه گذاران بزرگ این شرکت برشمرد و گفت: در سال گذشته سرمایه شرکت از ۱۵۷ میلیارد تومان به ۳۰۰ میلیارد تومان از محل سود انباشته و اندوخته سرمایه افزایش یافت و در سال جاری با حمایت سهامداران این سرمایه یه ۶۰۰ میلیارد تومان افزایش خواهد یافت.

او تاکید کرد: افزایش سرمایه سبب اتفاقات بسیار مثبتی در شرکت خواهد شد از جمله تقویت بنیه مالی شرکت، کسب مجوز قبولی اتکایی و علاوه بر ارتقای ظرفیت نگهداری، می تواند نسبت توانگری مالی خود رانیز ارتقا داده هر چند که بر اساس طبقه بندی بیمه مرکزی، شرکت در سطح «یک» توانگری و شرایط «مطلوب» قرار دارد ، آماده پذیرش ریسک های بزرگ باشد.

مدیر عامل بیمه تجارت نو در خصوص افزایش سرمایه ۱۰۰ درصدی این شرکت در سال جاری توضیح داد: افزایش سرمایه از محل سود انباشته انجام خواهد گرفت ، عملکرد مطلوب بیمه تجارت نو در سال گذشته ۳۶۲ میلیارد تومان سود خالص حاصل کرد که پس از تقسیم حداقل ۱۰ درصد از آن بین سهامداران مطابق قانون تجارت، منابع لازم برای افزایش سرمایه در اختیار شرکت قرار می گیرد و سرمایه شرکت به ۶۰۰ میلیارد تومان افزایش می یابد.

او در خصوص مطالبات شرکت متبوعش گفت: رشد مطالبات با توجه به رشد۹۰ درصدی حق بیمه تولیدی که بالاترین رشد را در صنعت بیمه داشته طبیعی است. البته بیمه تجارت نو تمام تلاش خود را خواهد که مطالبات به حداقل برساند البته با در نظر گرفتن شعار سال یعنی مانع زدایی ها و پشتیبانی ها و رعایت حال بیمه گذاران در شرایط سخت اقتصادی .

به گفته نوراللهی، حفظ سطح توانگری مالی جهت افزایش توان رقابتی شرکت در بازار های پر رقابت بیمه ، اخذ مجوز قبولی اتکایی با توجه به افزایش سرمایه و افزایش ظرفیت نگهداری ،ارائه محصولات جدید بیمه ای و اجرای أصول بازیابی بیمه برای کسب سهم مناسب از بازار کم ریسک بیمه ای و با جلب ریسک های مدیریت شده، استفاده از بستر های مجازی و امکانات نرم افزاری برای فروش محصولات بیمه ای از طریق تلفن همراه و ارایه خدمات از این بستر، ترکیب محصولات بیمه ای پرتقاضا، محصولات بیمه ای جدید و ناشناخته بازار به منظور توسعه فروش نوین در قالب بسته های بیمه ای به گروه های خاص ،توسعه نفوذ فرهنگ بیمه و برند سازی بالأخص در سطح جامعه هدف از طریق تبلیغات، توجه و بهبود فرآیند های توسعه و نگهداشت منابع انسانی و ارتقا جایگاه بهروری نیروی انسانی از جمله موارد مورد نظر بیمه تجارت نو در سال ۱۴۰۰ است

مدیر عامل بیمه تجارت نو در پایان ضمن قدردانی از موافقت سهامداران برای اختصاص سود این شرکت برای افزایش سرمایه گفت: صورت های مالی این شرکت در سال ۹۹ یکی از بهترین و شفاف ترین صورت مالی این شرکت و همچنین سایر شرکت های بیمه ای است به طوری که بجز یک بند حسابرسی که مبتلابه همه شرکت های بیمه ای است فاقد بند حسابرسی است و همچنین سود مطلوبی عاید شرکت شد که با بینش وسیع سهامداران این سود در اختیار افزایش سرمایه شرکت قرار گرفت که این دو موضوع را می توان مهمترین شاخصه های مجمع امسال شرکت بیمه تجارت نو دانست.

نمایش بیشتر
عصر اقتصاد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا