کد خبر: 010503166998
اخبار شرکت هااقتصادبورستولید و بازرگانیدر مجمع عمومی عادی سالانه آسان‌پرداخت رخ داد؛

تصویب پرداخت سود ۶۰ درصدی بین سهامداران «آپ»

مجمع عمومی عادی سالانه منتهی به ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ شرکت آسان‌پرداخت پرشین در مرکز همایش‌ های بین‌المللی دانشگاه شهید بهشتی با پخش آنلاین همزمان، برگزار شد.

به گزارش روابط‌عمومی آسان‌پرداخت، مجمع عمومی عادی سالانه آسان‌ پرداخت با حضور رئیس و اعضای هیئت‌مدیره، سرپرست مدیرعامل، ۸۷ درصد از سهامداران، حسابرس و بازرس قانونی و نماینده سازمان بورس و اوراق بهادار برگزار و در خصوص سود نقدی تقسیمی در سال مالی ۱۴۰۲ مقرر شد ۶۰ درصد سود سال ۱۴۰۲، معادل ۶۸ ریال به ازای هر سهم میان سهام‌داران توزیع شود و مابقی سود عملکرد سال مالی مذکور، به حساب سود انباشته منتقل گردد.

براساس این گزارش، پاداش هیئت‌مدیره آسان‌پرداخت ۵میلیارد ریال و هزینه اختصاص یافته به مسئولیت‌های اجتماعی ۴۰ میلیارد ریال تعیین شد. علاوه بر این، اعضای هیئت رئیسه مجمع برای انتشار آگهی‌های شرکت آسان‌پرداخت در روزنامه‌های کثیرالانتشار، روزنامه اطلاعات را انتخاب کردند.

در این مراسم، پرسش و پاسخی میان سهامداران خرد و اعضای هیئت‌مدیره برگزار شد که در بخشی از این پرسش و پاسخ، رئیس مجمع و رئیس هیئت‌مدیره آسان‌پرداخت در پاسخ به یکی از سهامداران درخصوص ارزش‌گذاری برند آپ عنوان کرد: اپلیکیشن و برند آپ به عنوان پرکاربردترین سوپراپلیکیشن صنعت پرداخت کشور، یکی از دارایی‌های اصلی شرکت آسان‌پرداخت است و لذا یکی از برنامه‌های اصلی شرکت در آینده نزدیک، ارزشگذاری درست این اپلیکیشن و اعمال آن در سرمایه شرکت آسان پرداخت است.

ارزش قابل توجه و ارزنده اپلیکیشن آپ، تا کنون در ارزش‌گذاری فعالان بازار در قیمت سهم به درستی لحاظ نشده که با برنامه‌های پیش رو و نمایش ارزندگی این سهم، امیدواریم به نوعی از  سهامدارانی که طی این سال‌ها در کنار  آپ بوده‌ و ما را همراهی کرده‌اند قدردانی کنیم.

سید محمدحسن ملیحی در بخش دیگری از سخنان خود در پاسخ به انتقاد یکی از سهامداران در خصوص درآمدهای اپلیکیشن آپ با اشاره به بروکراسی کند و سخت‌گیری‌های بانک مرکزی در بازبینی سالانه نظام کارمزد ارائه برخی خدمات به مشتریان در اپلیکیشن آپ عنوان کرد: این ‌فرایندهای زمانبر رگولاتوری در شرایطی اتفاق می‌افتد که نظام کارمزدی در صنعت پرداخت، علی‌رغم افزایش قابل توجه هزینه‌ها، طی سال‌های گذشته تغییراتی بسیار ناچیز داشته و در صورت ادامه روند فعلی نظام کارمزد، فعالیت و توسعه خدمات توسط بازیگران صنعت پرداخت با چالش‌هاش جدی مواجه خواهد شد که امیدواریم بانک مرکزی و نهادهای قانون‌گذار به این مطالبه‌گری با نگاهی ویژه توجه داشته باشند.

در ادامه مراسم، باقر صمدی سرپرست مدیرعامل آسان‌پرداخت علاوه بر معرفی شرکت و خدمات آن، ضمن اشاره به دستاوردهای آپ در سال ۱۴۰۲ از رشد ۳۶ درصدی کل درآمدهای عملیاتی شرکت و رشد ۱۱ درصدی درآمدهای شاپرک در سال مالی گذشته خبر داد.

نمایش بیشتر
عصر اقتصاد
دکمه بازگشت به بالا