کد خبر: 09060044348
ورزش

توافق نهایی با عزیزی خادم؛ مهدوی‌کیا حکم سرمربیگری تیم امید را دریافت کرد

پس از برگزاری نشستی چند ساعته با رییس فدراسیون، مهدی مهدوی‌کیا پیشنهاد سرمربیگری تیم ملی امید را پذیرفت.

به گزارش “ورزش سه”، مهدوی‌کیا که چندی پیش در مذاکرات تلفنی با عزیزی خادم رییس و هم‌چنین کامرانی‌فرد، دبیرکل فدراسیون، برای هدایت تیم امید به توافق رسیده بود، امروز به طور رسمی با فدراسیون فوتبال ایران به توافق رسید و قرارداد همکاری امضا کرد.

او قرار است تا المپیک ۲۰۲۴ پاریس هدایت تیم امید را بر عهده داشته باشد. این بدین معنی است که مهدی مهدوی کیا با هر نتیجه ای در مسابقات پیش روی قهرمانی زیر ۲۳ سال آسیا در راس کادر فنی تیم امید باقی خواهد ماند.

بر اساس توافقات به دست آمده میان مهدی مهدوی کیا و هم چنین فدراسیون فوتبال در مسیر هدایت تیم امید چند مربی آلمانی به مهدی کمک خواهند کرد که البته هنوز اسامی آنها مشخص نیست.

مهدی مهدوی‌کیا سال‌ها در فوتبال آلمان بوده و وقتی وارد حرفه مربیگری شد به جای هدایت بزرگسالان تجربیات خود را معطوف به فوتبال پایه کرد و علاوه بر کار در باشگاه هامبورگ در ایران نیز با راه اندازی آکادمی کیا به پرورش بازیکنان مستعد پرداخت. مهدوی کیا حال در جدی ترین تجربه مربیگری خود هدایت امیدها را برعهده گرفته تا شاید بتواند با تجربیات خود و برنامه مناسب طلسم عدم حضور ایران در المپیک را بشکند.

بازی با نپال و لبنان

در اولین محک مهدی مهدوی کیا در تیم امید، او در آبان ماه در شهر دوشنبه تاجیکستان با تیم میزبان نپال و لبنان بازی خواهد کرد.

این مسابقات تنها به بهانه قهرمانی آسیا برگزار می شود و مهدی مهدوی کیا پیشنهاد داده است با بازیکنان زیر ۲۱ سال در این مسابقات حاضر شود. یعنی همان بازیکنانی که در مقدماتی المپیک پاریس قادر به همراهی تیم ملی امید خواهند بود.

در صورت قبول این پیشنهاد از سوی فدراسیون فوتبال بازیکنان متولد یازدهم دی ۷۹ به بالا به اردوی تیم ملی امید دعوت خواهند شد در صورتی که اگر مهدی مهدوی کیا تصمیم بگیرد با بازیکنان زیر ۲۳ سال وارد بازی ها شود بازیکنان متولد ۱۱ دی ۷۷ به بالا هم شانس حضور در اردوی تیم امید را خواهند داشت.

فوتبال ایران از المپیک ۱۹۷۶ مونترال بدین سو هرگز نتوانسته به این رقابت‌ها راه پیدا کند و حالا پس از نزدیک به پنج دهه، مهدی مهدوی‌کیا و شاگردانش ماموریت صعود را برعهده گرفته‌اند.

نمایش بیشتر
عصر اقتصاد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا