کد خبر: 17020025109
بانک و بیمهروزنامه

توسعه فعالیت‌های بانک رفاه با افزایش سرمایه

به گفته مدیرعامل بانک رفاه، افزایش سرمایه در مجمع عمومی فوق‌العاده صاحبان سهام، رویداد بزرگ و بی‌نظیری بود که مسیر تحول و توسعه فعالیت‌های این بانک را هموارتر خواهد کرد.

به گزارش روابط‌عمومی بانک رفاه، اسماعیل لله‌گانی در جلسه شورای اطلاع‌رسانی بانک با بیان این مطلب افزود: یکی از مهم‌ترین مسائل مربوط به فعالیت‌های بانک رفاه، افزایش سرمایه است که با مساعدت و همکاری هیأت امناء، مدیرعامل و هیأت مدیره سازمان تأمین اجتماعی این فرایند به پایان رسیده است که جای تقدیر و تشکر دارد.

او ادامه داد: با تأیید مجمع عمومی، میزان سرمایه بانک از ۲۳هزار میلیارد ریال به بیش از ۱۹۲هزار میلیارد ریال افزایش یافت که با این افزایش، تحولات بزرگی در خدمات‌دهی به مشتریان و ذی‌نفعان اتفاق خواهد افتاد.

لله‌گانی تصریح کرد: بر اساس دستورالعمل بانک مرکزی چنانچه نسبت کفایت سرمایه کمتر از ۳درصد شود، هیأت مدیره موسسه اعتباری موظف است حداکثر ظرف مدت ۹۰روز کاری اقدام به افزایش سرمایه کند و در غیر این صورت، تشریفات قانونی انحلال موسسه را فراهم کند و این موضوع شامل حال بانک رفاه نیز می‌شد اما با افزایش سرمایه، بانک از این مرحله دشوار و سخت عبور کرد.

مدیرعامل بانک رفاه خاطر نشان کرد: با این افزایش سرمایه که کاری بی‌نظیر در تاریخ فعالیت این بانک است، کفایت سرمایه بانک به ۸.۶۹می‌رسد که منجر به تغییرات گسترده‌ای در جذب منابع، تسهیلات اعطایی، تسهیلات اشخاص مرتبط (سازمان تأمین اجتماعی و شستا)، سود مشاع و صدور ضمانت‌نامه‌ها خواهد شد.

نمایش بیشتر
عصر اقتصاد
دکمه بازگشت به بالا