کد خبر: 17090059981
اخبار شرکت ها

تولید کیفی کاتالیست، دستاورد اعتماد و استفاده از توان و دانش داخلی است

مدیر عامل شرکت سرمایه‌گذاری توسعه معادن و فلزات با اشاره به اهمیت بومی‌سازی دانش و جایگاه آن در بخش تولید، ساخت کالاهای دانش بنیان را تحقق عملی اقتصاد مقاومتی دانست.

به گزارش روابط عمومی شرکت سرمایه‌گذاری توسعه معادن و فلزات، دکتر امیرحسین نادری در بازدید از شرکت گسترش کاتالیست ایرانیان با تاکید بر ضرورت بومی‌سازی دانش گفت: بومی سازی دانش مزیت رقابتی تولید کاتالیست در ایران است و به دلیل دستیابی دانشمندان و شرکت های دانش بنیان تولیدی همچون گسترش کاتالیست، امروز کاتالیست ایرانی علاوه بر تامین نیاز داخل امکان رقابت با نمونه های خارجی در بازارهای بین المللی را دارد.
مدیرعامل «ومعادن» ضمن بازدید از مراحل تحقیقاتی ۱۰ کاتالیست جدید در حوزه فولاد، نفت، گاز و پتروشیمی افزود: در حال حاضر همه جهان خود را برای ورود به دوران پسا کرونا آماده می کند و انتظار می‌رود برای سال ۲۰۲۲، افزایش سرمایه‌گذاری و رونق تولید را در سراسر جهان شاهد باشیم.
دکتر نادری با اشاره به تقاضای روزافزون برای همه کالاها به‌ویژه کالاهای استراتژیکی مانند کاتالیست تصریح کرد: همین موضوع، اهمیت تحقیقات و بومی سازی دانش و کالاها در کشور را دوچندان می کند.
وی بومی سازی دانش و ساخت کالاهای دانش بنیان را تحقق عملی اقتصاد مقاومتی دانست و افزود: به همین دلیل شرکت گسترش کاتالیست باید تمام تلاش خود را انجام دهد تا پایان سال مراحل تولید آزمایشگاهی و پایلوت این کاتالیست‌ها نهایی و در سال آینده آماده تجاری سازی شود.

 

دکتر نادری در ادامه با اشاره به اتفاقات و عملکرد مثبت تیم مدیریت، تولید کیفی کاتالیست احیا ء مستقیم فولاد را نتیجه و دستاورد اعتماد و استفاده از توان و دانش داخلی عنوان کرد و ضمن تقدیر از تلاش مدیران و کارکنان مجموعه برای دستیابی به تولید ۲ تن کاتالیست DIR در روز گفت: در کارهای دانش بنیان و خلاقانه باید دل و مغز کارکنان همزمان با هم درگیر کار باشد که ایجاد فضای مناسب برای تحقق این امر از وظایف مدیران ارشد مجموعه است و شرکت «ومعادن» نیز به عنوان سهامدار اصلی همه پشتیبانی و حمایت لازم برای ایجاد فضای مطلوب و تامین تجهیزات مورد نیاز را خواهد کرد.

مدیر عامل شرکت سرمایه‌گذاری توسعه معادن وفلزات در ادامه افزایش ظرفیت اشتغال را یکی از دستاوردهای مهم این شرکت عنوان کرد و ضمن تاکید بر ضرورت توجه به اشتغال معلولین و افراد کم توان، به عنوان یکی از وظایف اجتماعی همه شرکت‌ها، نسبت به ایجاد اشتغال برای این افراد در همه زیر مجموعه های «ومعادن» ابراز امیدواری کرد.

همچنین در این بازدید دکتر محمد حسین مولوی زاده، مدیرعامل شرکت گسترش کاتالیست ایرانیان ضمن تشریح فعالیت های شرکت گفت: در ۸ ماهه نخست امسال در این مجموعه بیش از ۵۰ شغل جدید ایجاد شده است و امیدواریم تا پایان سال اشتغال زایی مستقیم مجموعه را به ۱۰۰ نفر برسانیم.

وی در ادامه با اشاره به فعالیت های مرکز تحقیقات در تولید و توسعه دانش کاتالیست‌های جدید پتروشیمی و پالایشگاهی افزود: شرکت گسترش کاتالیست ایرانیان بر اساس استراتژی کلان کشور و هلدینگ «ومعادن» به دنبال استفاده حداکثری از توان نیروی جوان، خلاق و با دانش کشور است تا با تولید علمی و کیفی و حداکثر سازی ساخت داخل در جهت کاهش وابستگی حرکت نماید و در این را نیاز به حمایت و پشتیبانی هولدینگ ومعادن همچون گذشته است.

گفتنی است دکتر امیرحسین نادری مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری توسعه معادن و فلزات (ومعادن) به اتفاق هیات مدیره و مدیران ارشد این شرکت از مرکز تحقیقات و خط تولید شرکت گسترش کاتالیست ایرانیان بازدید و از نزدیک در جریان فعالیت این شرکت قرار گرفتند.

نمایش بیشتر
عصر اقتصاد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا