کد خبر: 01100062045
بانک و بیمه

حذف نسخ کاغذی از امروز در سطح کشور

مدیرکل درمان غیرمستقیم سازمان تأمین اجتماعی از حذف نسخ کاغذی از امروز خبر داد.

به گزارش تسنیم؛ شهرام غفاری درباره حذف نسخ کاغذی و جایگزینی نسخه‌نویسی الکترونیک از امروز، اول دی ماه گفت: به موجب قانون از امروز، نسخه‌نویسی الکترونیک الزامی و اجباری است نه برای تأمین اجتماعی بلکه برای کل کشور و باید انجام شود.

وی افزود: سازمان تامین اجتماعی تجربه خوبی در این زمینه دارد و از سه چهار سال قبل برای توسعه نسخه‌نویسی الکترونیک به‌ویژه در مراکز ملکی خود اقدام کرده است.

البته برخی مراکز دولتی و دانشگاهی و پزشکان ممکن است مشکلاتی داشته باشند که تمهیدات لازم دیده شده و ان‌شاء‌الله هیچ مشکلی برای مردم ایجاد نخواهد شد و بیمه‌شدگان کماکان می‌توانند به مراکز درمانی مراجعه و از خدمات مورد نیاز بهره‌مند شوند.

غفاری افزود: از پزشکان و موسسات می‌خواهیم همکاری و در اجرای قانون اهتمام ورزند؛ هر مشکلی اعم از قطع برق و اینترنت پیش آمد پزشک و بیمه‌شده نگران نباشند، زیرا کمافی‌السابق می‌توانند از نسخ کاغذی در آن شرایط استفاده کرد.

وی درباره راهکار‌های پیش‌بینی شده برای جلوگیری از سوء استفاده در نسخه‌نویسی الکترونیک گفت: سوء استفاده در نظام نسخه‌نویسی مانند هر حوزه دیگری ممکن است وجود داشته باشد، چه روی کاغذ و چه سیستم‌های مکانیزه. خوشبختانه نظارت در سیستم‌های الکترونیک راحت‌تر است.

مدیرکل درمان غیرمستقیم سازمان تأمین اجتماعی اضافه کرد: تمهیدات در این زمینه نیز انجام شده، ولی کامل نیست و هرچه پیش می‌رویم کامل‌تر می‌شود.

امروز اگر کدملی بیمه شده‌ای همزمان در دو استان استفاده شود ما سریع متوجه و رسیدگی می‌کنیم در حالی که در نسخه‌نویسی کاغذی این امکان فراهم نبود. فرایند‌ها از منظر پایش، هوشمندانه‌تر شده، ولی سیستم‌ها نیاز به توسعه دارند.

نمایش بیشتر
عصر اقتصاد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا