کد خبر: 021101117625
اقتصاد

خبر مهم رئیس بانک مرکزی برای تامین نیازهای ارزی مردم

رئیس کل بانک مرکزی با بیان اینکه اختیارات لازم برای مدیریت بازار ارز اخذ شده است، گفت: به زودی بازار مبادله طلا و ارز در راستای مدیریت بازار آزاد راه اندازی خواهد شد.

به گزارش همشهری آنلاین، محمدرضا فرزین با اشاره به راهکارها در راستای آرامش افزایی به بازار ارز گفت: بانک مرکزی به دنبال تامین نیازهای ارزی اقشار جامعه است و از این رو بازار مبادله ارز و طلا را در نیمه اول بهمن افتتاح خواهد کرد تا به نیازهای ارزی پاسخ داده شود.

 فرزین ادامه داد: به عنوان مثال فرزند فردی در خارج از کشور به سر می‌برد و نیاز به ارز دارد یا اینکه بیماری در خارج از کشور ارز لازم دارد یا اینکه فدراسیونی برای رفع نیازهای خود باید ارز داشته باشد؛ بنابراین ده‌ها نیاز ارزی بدین شکل وجود دارد و ما هیچ کدام از این موارد را به طور رسمی تامین نمی‌کنیم و این نیازها به بازار آزاد سوق داده می‌شود.

رئیس کل بانک مرکزی تصریح کرد: بنابراین ما درصدد ایجاد بازار مبادله ارزی هستیم تا به تمام نیازهای ارزی پاسخ دهیم و کمتر نیازی به بازار آزاد برود.

فرزین اظهار کرد: اگر نیاز ارزی به بازار آزاد کم شود، بازار مبادله ارزی مبنای نرخ ارز خواهد شد و به ثبات بازار ارز کمک خواهد کرد.

وی در مورد نوسانات بازار ارز گفت: امروز بانک مرکزی از نظر منابع و ذخایر ارزی و طلا هیچ محدودیتی ندارد و عامل اصلی نوسان در نرخ ارز آزاد، فضاسازی‌های رسانه‌ای و عملیات روانی در جامعه است.

رئیس کل بانک مرکزی با بیان اینکه اختیارات لازم برای مدیریت بازار ارز اخذ شده است، افزود: مدیریت ارز نیازمند ایجاد آرامش در بازار است و با توجه به گشایش‌های خوب ارزی که اخیرا صورت گرفته، فضای مثبت روانی در بازار تقویت شده و نرخ ارز به ثبات بیشتری خواهد رسید.

نمایش بیشتر
عصر اقتصاد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا