کد خبر: 050603170997
جامعه و فرهنگدر مرز خسروی انجام شد:

خدمات رسانی شهرداری منطقه ۴ به زائران اربعین حسینی

شهردار منطقه ۴ از اقدامات و خدمات رسانی این منطقه در نقطه صفر مرزی _ مرز خسروی_به زائران سرور و سالار شهدا و ۷۲ تن یاران وفادارش خبر داد و گفت: مفتخریم به اینکه قدمی کوچک برای خدمت رسانی به عاشقان دلداده مولایمان برداشته ایم.

به گزارش روابط عمومی شهرداری منطقه ۴، “علی اصغر کمالی زاده” ضمن تسلیت مجدد ایام اربعین حسینی گفت: پیاده‌روی اربعین به عنوان یکی از قدرتمندترین نمادهای همبستگی میان شیعیان از بزرگ‌ترین اجتماعات مسالمت‌آمیز جهان خوانده می شود که در سال های اخیر به بزرگ‌ترین پیاده‌روی (پیمایش) و گردهمایی عمومی سالانه در جهان تبدیل شده است.

وی ادامه داد: شور و شوق عاشقان حسین(ع) از مسلمان و غیرمسلمان در سراسر جهان در پیاده روی از مسیرهای منتهی به کربلا برای زیارت و جمع شدن همه عشاق حسینی در چهلمین روز به شهادت رسیدن ابا عبدالله الحسین (ع) خود داستانی است که بر زبان جهانیان زمزمه می شود.

کمالی زاده گفت: در این راستا خدمت رسانی مدیریت شهری این منطقه در مرز خسروی یکی از افتخاراتی است که امسال نیز شامل حال منطقه ۴ شد و با اقدامات مختلفی در خدمت زوار مولایمان بودیم.

وی با اشاره به جزییات این عملیات در مرز خسروی گفت:۱۰۰ کارگر خدمات شهری این منطقه با انجام رفت و روب، جمع آوری زباله، خاک، نخاله، لجن و … قدمگاه زائران حسینی را نظافت کرده و با کمک سه دستگاه خودرو فان، یک دستگاه خودرو خاور روباز و دو دستگاه سواری پژو، دو دستگاه خودرو وانت پیکاپ و تجهیزات ملزوم عملکردی، لباس ها و تجهیزات کارگری، مخازن ۱۲۰ لیتری، کیسه های زباله و … به صورت شبانه روزی این مهم را برعهده داشتند.

شهردار منطقه ۴ در ادامه از تقدیر و تشکر دبیر ستاد اربعین حسینی و نماینده عقیدتی، سیاسی فرماندهی مرزبانی استان کرمانشاه مرز خسروی از پرسنل خادم شهرداری منطقه ۴ خبر داد.

کمالی زاده همچنین از برگزاری مراسم جاماندگان اربعین حسینی در پایتخت خبر داد و گفت: در مراسم نهمین آیین پیاده روی جاماندگان حسینی این منطقه با مشارک فرهنگسراهای سلامت و اشراق و برپایی موکب فرهنگی- هنری – سلامت و پذیرایی جاماندگان در خیابان هفدهم شهریور پذیرای عزاداران حسینی بود.

شهردار منطقه ۴ در ادامه به ارائه خدمات ترافیکی در مراسم جاماندگانی حسینی اشاره کرد و گفت: سرویس رسانی خودروهای ون منطقه ۴ در پایانه مترو جوانمرد قصاب و استقرار ۱۰ دستگاه اتوبوس در مسیر شهید کریمی به شرق گوشه از این خدمات رسانی ها بود.

وی از برپایی آیین سنتی عزاداری حسینی در محلات منطقه ۴ نیز خبر داد و گفت: به همت اداره گردشگری و مشارکت سراهای محلات مراسم تعزیه خوانی، دمام زنی و چهارپایه خوانی در بوستان های شاخص منطقه نیز اجرایی شد.

کمالی زاده با اشاره به فضاسازی گسترده معابر منطقه ۴ در دهه پایانی ماه صفر اشاره کرد و گفت: در اقدامی مسنجم و گسترده ۳۰ سازه تبلیغاتی پرتابل، ۱۵۰ بنر پلاکاردی و ۴۵۰ پرچم سیاه در سطح منطقه اکران شد.

مدیریت شهری منطقه ۴ خدمت رسانی در عزاداری امام سوم شیعیان را افتخاری در راه عشق به خاندان اهل بیت (ع) نام برد و گفت: امیدواریم خداوند و صاحبان این روز بزرگ اینگونه خدمتگزاری ها را از ما قبول کرده و ما را در زمره زائران خود قبول فرمایند.

نمایش بیشتر
عصر اقتصاد
دکمه بازگشت به بالا