کد خبر: 22080054745
راه و مسکن

داستان خطرناکِ جاده‌های شمال پایانی ندارد!

روز گذشته درپی ریزش سنگ ناشی از بارش باران و سیلاب در محدوده «پیچِ شیطان» جاده هراز، دو مسافر جان خود را از دست دادند که به گفته مسئولان سازمان راهداری، ایمن‌سازی مسیر به اعتبار نیاز دارد و وقوع چنین حوادثی را کمتر می‌کند.

به گزارش ایسنا، عصر روز گذشته جاده هراز به دلیل وقوع سیلاب و ریزش سنگ مسدود و نهایتا پس از ساعاتی بازگشایی شد و تردد در آن به حالت قبل بازگشت. با این حال، روز گذشته برخورد سنگ با یک دستگاه خودروی سمند در این محور، سبب جان باختن یکی از مسافران و مصدوم شدن یکی دیگر از آن‌ها شد که این فرد مصدوم نیز امروز در بیمارستان جان خود را از دست داد.

اسماعیل فولادی – معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان مازندران- در این باره به ایسنا توضیح داد که روز گذشته برخورد سنگ با یک دستگاه خودروی سمند در جاده هراز در محدوده «پنجاب – پیچ شیطان» سبب شد تا یکی از مسافران جان خود را از دست دهد و دیگری مصدوم و روانه بیمارستان شود.

وی با اشاره به این‌که راهداران در این ساعات درگیر برف‌روبی بودند، اظهار کرد: امروز از بیمارستان اطلاع دادند که متاسفانه مسافر دوم نیز جان خود را از دست داده است.

معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان مازندران با بیان این‌که محور هراز جزو جاده‌هایی است که از نظر توپوگرافی  اتفاقاتی مشابه دیروز در آن مسبوق به سابقه است، ادامه داد: بارها به مردم اعلام کردیم که از سفرهای غیرضرور در زمانی که بارش سنگین و احتمال وقوع سیلاب وجود دارد به ویژه در محورهای کوهستانی این چنینی خودداری کنند اما با توجه به مسدود بودن آزادراه تهران-شمال و محور قدیم چالوس-کرج (به دلیل وقوع سیلاب و ریزش سنگ و گل و لای) حجم ترافیکی در محور هراز و فیروزکوه مضاعف شده بود و با وجود تلاش پلیس برای اعمال محدودیت ترافیکی و کاهش حجم خودرو در جاده، این حادثه رخ داد.

فولادی تصریح کرد: اگر در محورهایی مانند محور هراز که بروز این حوادث در آن سابقه دارد، ایمن‌سازی بیشتری انجام دهیم، می‌توانیم جلوی این اتفاقات را بگیریم اما با وجود این‌که ضرورت ایمن‌سازی این محورها را بارها اعلام کردیم تاکنون اعتباری بابت آن تخصیص داده نشده است.

معاون راهداری استان مازندران اظهار کرد: اگر اعتبار مناسب برای ایمن‌سازی در اختیارمان قرار داده شود باید ابتدا کل محور را پایش کنیم و در نقاط حادثه‌خیزی که احتمال سیلاب و روان شدن سنگ و گل و لای وجود دارد عملیات ایمن‌سازی را انجام دهیم.

به گزارش ایسنا، ایمن‌سازی محورهای مواصلاتی کشور به ویژه محورهای شمالی که همواره جزو شلوغ‌ترین جاده‌های کشور است همیشه جزو برنامه‌ها و اولویت‌ها بوده اما همیشه این محورهای شلوغ شاهد چنین حوادثی هستند و مشخص نیست چه زمانی شاهد ایمن شده نقاط حادثه خیز آن‌ها خواهیم بود.

نمایش بیشتر
عصر اقتصاد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا