کد خبر: 140703175310
آموزش

دانشجویان ایرانی خارج از کشور بخوانند – مدیریت هزینه ها در زمان دانشجویی

امروزه با افزایش تقاضا برای مهاجرت تحصیلی به کشور های خارج بسیاری از دانشجویان دغدغه مدیریت هزینه های شان را دارند. با این وجود که مهاجرت کاری هزینه های کمتری را داراست و متقاضیان از همان بدو ورود به آن کشور می توانند درآمد داشته باشند، اما روش راحت تر برای دانشجویان بین المللی، از طریق تحصیل است.برخی از برترین و محبوب ترین کشور ها برای مهاجرت تحصیلی، کشور ایتالیا، اتریش و کانادا است. این سه کشور نسبت به سایر کشور ها هزینه های تحصیلی پایین تری را دارا هستند.

همچنین دانشجویان می توانند با اخذ بورسیه های تحصیلی از دانشگاه های این کشور ها به راحتی بخش عمده ای از هزینه های شان را کنترل کنند. با این وجود که زندگی در یک کشور با فرهنگ و قوانینی جدید ممکن است کمی دانشجویان را با مشکل روبرو سازد، اما باز هم آنها برای ساخت آینده ای روشن، تصمیم به مهاجرت به این کشور ها را می گیرند.

حال دانشجویان خارجی پس از ورود به کشور مقصد دغدغه جدیدی برای مدیریت کردن هزینه های زندگی و تحصیل پیدا می کنند که در این مقاله به صورت خلاصه به برخی از مهم ترین نکات برای مدیریت کردن هزینه ها در سه کشور ایتالیا، کانادا و اتریش می پردازیم.

هزینه های تحصیل در خارج از کشور

کشور های محبوب برای مهاجرت و زندگی

برخی از محبوب ترین کشور ها برای مهاجرت نزد دانشجویان سه کشور ایتالیا، اتریش و کانادا می باشد. این سه کشور با وجود هزینه های تحصیلی و زندگی پایینی که دارند، از محبوب ترین مقاصد مهاجرت هستند. همچنین با وجود بورسیه های تحصیلی ارائه شده از سمت دانشگاه های این سه کشور، شرایط برای دانشجویان از نظر هزینه بسیار مناسب  شده است.

هزینه های تحصیل و زندگی در ایتالیا

ایتالیا به عنوان یکی از مقاصد جذاب برای دانشجویان ایرانی در سال های اخیر به شمار می آید. این کشور با وجود دانشگاه های برتر و رتبه دار، بورسیه های تحصیلی را ارائه کرده که هزینه ها را به طور چشمگیری کاهش می دهد. دانشجویان می توانند برای تحصیل در دانشگاه های این کشور بورسیه فول فاند و یا بورسیه های استانی دریافت کنند که موجب رایگان شدن تحصیل و حتی ارائه حقوق است.

معمولا هزینه های ماهانه برای یک دانشجو به شهر های محل اقامت آن بستگی دارد. به طور مثال شهر های بزرگ ایتالیا مثل میلان و رم هزینه های بالاتری نسبت به سایر شهر های آن دارا هستند. شهریه دانشگاه نیز در صورتی که شما موفق به دریافت بورسیه نشوید از ۸۰۰ تا ۴۰۰۰ یورو در سال است.

روش دیگر برای کاهش هزینه های مهاجرت تحصیلی به ایتالیا دریافت بورسیه های استانی و یا بورسیه های دانشگاهی است. همچنین دانشجو می تواند با پیدا کردن کار نیمه وقت به راحتی هزینه های خود را مدیریت کند. البته توجه داشته باشید که اجازه کار هفته ای ۲۰ ساعت برای دانشجویان است.

 هزینه های زندگی در کانادا

کانادا یکی دیگر از کشور های محبوب برای مهاجرت دانشجویان به حساب می آید. این کشور انگلیسی زبان دانشگاه های رتبه دار خوبی را در خود جای داده است. همچنین کیفیت آموزشی بالایی را داراست. دانشگاه های برجسته این کشور در شهر های تورنتو  و بریتیش کلمبیا هستند که در سال های اخیر دانشجویان ایرانی زیادی  از این دانشگاه ها پذیرش گرفته اند.  با تمامی این وجود هزینه های زندگی در این کشور نسبت به ایتالیا بالاست. شهریه دانشگاه های این کشور از ۱۳ هزار دلار کانادا تا ۳۰ هزار دلار نیز بالا می رود و این هزینه برای دانشجویان بین المللی بالاست.

هزینه های زندگی در کانادا و مدیریت آن

هزینه های مهاجرت تحصیلی به کانادا و زندگی در این کشور به نسبت کشور های اروپایی بالاست. البته این هزینه ها به نحوه زندگی افراد و شهر محل اقامت شان نیز وابسته است. برای موال زندگی در شهر های تورنتو و ونکوور به نسبت سایر شهر های کانادا، هزینه های بیشتری را داراست.

همچنین میانگین هزینه های زندگی در کانادا از ۱۰۰۰ تا ۲۵۰۰ دلار کانادا نیز می باشد. البته هزینه های اجاره منزل به صورت جداگانه به این مبلغ افزوده می شود.

دانشجویان خارجی برای مدیریت هزینه های زندگی شان در کانادا می توانند از طریق بورسیه های تحصیلی که دانشگاه ارائه می دهد، به صورت چشمگیری هزینه هایشان را کاهش دهند. همچنین می توانند با اجاره خانه کوچکتری در ابتدای راه هزینه های شان را کاهش دهند.

 هزینه های زندگی در اتریش

از دیگر کشور های محبوب برای مهاجرت، اتریش است. این کشور آلمانی زبان دارای دانشگاه های برتری در سطح جهان است که هر ساله جمع زیادی از دانشجویان را جذب خود می کند.  تحصیل در اتریش برای دانشجویان بین المللی یکی از ارزان ترین گزینه ها می باشد. شهریه پایین و هزینه های زندگی پایین برای دانشجویان فرصت مناسبی را به وجود آورده است.  جالب است بدانید که دانشگاه های دولتی اتریش برای دانشجویان منتخب هزینه های تحصیل را رایگان کرده است. این فرصت موجب افزایش متقاضیان مهاجرت به اتریش شده است.

به طور معمولا شهریه دانشگاه های دولتی اتریش از ۷۰۰ تا ۱۵۰۰ یورو در سال می باشد و سایر دانشگاه های این کشور شهریه شان از ۱۲ هزار یورو به بالا می باشد. همچنین اگر شما بتوانید با زبان آلمانی به این کشور وارد شوید، نیازی به پرداخت شهریه دانشگاه ندارید و به صورت رایگان می توانید تحصیل کنید.

هزینه های زندگی در اتریش و مدیریت آن

از آن جایی که دانشجویان بین المللی در کشور اتریش اجازه ۲۰ ساعت کار در هفته را دارا هستند، می توانند با گرفتن بورسیه های مختلف تحصیلی هزینه های شان را به طور چشمگیری کاهش دهند.

سخن پایانی

در پایان این مقاله، باید بگوییم برای کنترل بهتر هزینه های مهاجرت، دانشجویان باید به فکر پیدا کردن کار باشند. همچنین آنان باید تمام تلاش شان را در جهت اخذ بورسیه های فول فاند و یا بورسیه های دانشگاهی نمایند تا بخش بزرگی از شهریه دانشگاه را پرداخت نکنند.

نمایش بیشتر
عصر اقتصاد
دکمه بازگشت به بالا