کد خبر: 31030187845
اقتصادصنعت و معدن

دبیر فدراسیون تشکل‌های صنایع غذایی کشاورزی: جهاد کشاورزی متولی‌گری صنایع غذایی را نمی‌کند

محسن نقاشی عنوان کرد: وزارت صمت و جهاد کشاورزی متولی‌گری صنایع غذایی را نمی‌کنند در صورتی که ۵۳ در صد محصولات کشاورزی جذب صنایع تبدیلی می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری صنعت غذا و کشاورزی(اگروفودنیوز)، جلسه هیات مدیره فدراسیون تشکل‌های صنایع غذایی کشاورزی ایران با دکتر کوشش تبار معاون اقتصادی و دکتر همایونفر مدیرکل اقتصادی وزارت کشور و دکتر بیک زاده معاون وزیر صمت و رییس سازمان حمایت از مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان بمنظور رفع مشکلات و موانع تولید صنایع غذایی تشکیل شد.

محسن نقاشی دبیر فدراسیون تشکل‌های صنایع غذایی کشاورزی بعد از این جلسه در مورد مباحث مطرح شده گفت: شرایط تولید بسیار در وضعیت بحرانی است و متاسفانه حل مشکلات در اولویت نیست.

وزارت صمت به صنایع فولادی و خودرو توجه دارد به صنایع غذایی توجه نمی‌کند. به حذف ارز ترجیحی که یک الزام بود کارخانجات با کمبود شدید سرمایه در گردش رو برو شدند

وی بیان کرد: جلسات ستاد تسهیل و رفع موانع تولید مانند قبل تشکیل نمی‌شود و ادارات به تصمیم گیری های کلان ستاد توجه نمی‌کنند در صورتی که ستاد تسهیل طبق مصوبات بصورت قانونی بالای دستی تمامی ادارات می‌باشد ولی متاسفانه در استان‌ها معاونین اقتصادی استاندار با اقتدار عمل نمی نمایند و مدیران کل حرف خودشان را می‌زنند در جلسات ستاد تسهیل برنده ادارات و بانکها هستند.

نقاشی عنوان کرد: ادارات دارایی ، بیمه اجتماعی و محیط زیست هیچ توجهی به شرایط خاص کشور و جنگ اقتصادی ندارند فقط از آیین نامه و مقررات می‌گویند.

دبیر فدراسیون تشکل‌های صنایع غذایی کشاورزی در ادامه گفت: وزارت صمت و جهاد کشاورزی متولی گری صنایع غذایی را نمی‌کنند در صورتی که ۵۳ در صد محصولات کشاورزی جذب صنایع تبدیلی می‌شود.

وی خاطر نشان شد: قیمت گذاری دستوری بی مطالعه و بدون کارشناسی بود و بالاترین زیان را به بخش تولید وارد کرد و همانطور که پنج ماه قبل پیش بینی کردیم و به سازمان حمایت و مسئولین عرض کردیم امروز متاسفانه شاهد گرانی هستیم. اگر قانون بهبود محیط کسب و کار عمل شود قطعا مشکلات تولید و مردم کمتر خواهد بود

نقاشی گفت: سازمان حمایت و دولت تلاش دارند که قیمت‌ها کنترل و افزایش نداشته باشد و بسیار خوب است و ما هم از این طرح حمایت می‌کنیم و حتما با گران نشدن محصولات واحدهای تولیدی فروش متعادلی را خواهند داشت ولی زمانی که مواد اولیه هر ساعت گران می‌شود، حقوق ۵۷ در صد افزایش پیدا می‌کند، سوخت و انرژی و آب و هزینه‌های آزمایشگاهی و هزینه‌های مجوزات افزایش پیدا می‌کند تولید کننده باید چکار کند؟

در پایان آقای کوشش تبار ضمن اعلام حمایت از تولید کنندگان صنایع غذایی و خوشنودی از جلسه گفت: مسایلی که در حیطه اختیارات معاونت اقتصادی وزارت کشور و استانداری‌ها می‌باشد را قاطعانه اقدام می‌کنیم و مسایل کلان را نیز با وزارتخانه‌ها و معاون ریاست جمهوری پیش خواهیم برد.

سرویس خبری: صنعت غذا

نمایش بیشتر
عصر اقتصاد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا