کد خبر: 15060045035
انرژیبازارها و خدمات مالیجهان

افت بازار نفت پس از کاهش قیمت عربستان برای آسیا

عربستان سعودی اعلام کرد که قیمت‌های فروش نفت خام خود به آسیا را تا یک دلار کاهش می‌دهد که از این رو باعث افت قیمت در بازار جهانی نفت نیز شد.

اقتصاد آنلاین – مهسا نجاتی؛  به گزارش سی‌ان‌بی‌سی، پس از اینکه عربستان سعودی، بزرگترین صادرکننده نفت در جهان، قیمت نفت را در پایان هفته برای آسیا کاهش داد، که نشان‌دهنده عرضه مناسب در بازارهای جهانی بود، قیمت نفت روز دوشنبه کاهش یافت.

معاملات آتی نفت خام برنت برای ماه نوامبر ۵۷سنت معادل ۰.۸درصد کاهش یافت و به ۷۲.۰۴دلار در هر بشکه رسید، در حالی که معاملات آتی نفت خام وست تگزاس اینترمیدیت آمریکا برای ماه اکتبر، با ۵۶سنت معادل ۰.۸درصد افت، به قیمت ۶۸دلار و ۷۳سنت در هر بشکه مورد معامله قرار گرفت.

بیانیه شرکت نفتی آرامکو

شرکت نفتی بزرگ سعودی آرامکو روز یکشنبه در بیانیه‌ای به مشتریان خود اطلاع داد که قیمت‌های ماه اکتبر برای انواع نفت خام فروخته شده به آسیا، بزرگترین منطقه خریدار را حداقل تا ۱دلار در هر بشکه کاهش می‌دهد.

بر اساس نظرسنجی رویترز از پالایشگاه‌های آسیایی، این کاهش قیمت‌ها بیشتر از حد انتظار بود.

از طرفی، پس از انتشار گزارش مشاغل کمتر از حد انتظار ایالات متحده که تا حدودی باعث نگرانی از وضعیت بهبود اقتصادی و احتمال کاهش تقاضای سوخت در طول افزایش شیوع بیماری همه‌گیر شد، قیمت نفت روز جمعه نیز کاهش یافت.

با این حال، نگرانی از اینکه در پی طوفان آیدا عرضه ایالات متحده محدود باقی خواهد ماند، مانع افت بیشتر قیمت‌ها شد.

توقف تولید ۱.۷میلیون بشکه نفت

از آنجا که بازیابی تولید در سواحل خلیج ایالات متحده دچار چالش شده، دولت آمریکا در حال عرضه نفت از ذخایر استراتژیک است.

داده‌های دولتی نشان داد که تولید ۱.۷میلیون بشکه نفت و ۱.۹۹میلیارد فوت مکعب گاز طبیعی متوقف شده، در حالی که قطعی برق مانع از سرگیری فعالیت پالایشگاه‎‌ها می‌شود.

آمار شرکت بیکر هیوز در روز جمعه نشان داد، همچنین طوفان آیدا باعث شد که هفته قبل شرکت‌های انرژی آمریکایی برای نخستین بار در پنج هفته گذشته، تعداد دکل‌های حفاری نفت و گاز را کاهش دهند. شمار دکل‌های حفاری نفت بیشترین کاهش را از ژوئن ۲۰۲۰ تجربه کرد.

نمایش بیشتر
عصر اقتصاد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا