کد خبر: 16060045344
روزنامهعصر انقراض (طنز)

دعا کنیم که دعای‌شان مستجاب شود (طنز)

راضیه حسینی

«حسب‌الامر وزیر محترم نیرو جناب آقای مهندس محرابیان در شورای فرهنگی وزارت نیرو مبنی بر بهره‌مندی از ادعیه جهت نزول باران رحمت الهی (دعای ۱۹ صحیفه سجادیه) مقتضی است مساعدت لازم را جهت قرائت این ادعیه در نمازخانه‌ها، فضاسازی مناسب  در ادارات مرتبط و فضای مجازی به عمل آورده و همچنین دستورات مقتضی را جهت تدوین کلیپ با موضوع فوق به همراه تهیه گزارش صادر نمایید»

وقت صبحانه و گاهی ناهار را که از زمان کار کم کنیم هر چه ماند در نمازخانه صرف می‌شود و کارمندان با تمام توان مشغول راز و نیاز با پرودگار خواهند شد، تا باران بفرستد. ارباب‌رجوع‌ها هم باید خیلی خوش‌شانس باشند تا بتوانند دقیقاً بعد از پایان صبحانه و قبل از رفتن به نمازخانه، کارمندان را ببینند تا کارشان را انجام دهند. البته باید حواس‌شان باشد کار زیاد طول نکشد و وقت دعا و مناجات‌ گرفته نشود. بعداً اگر باران نبارید، هوا گرم ماند، کولر زیاد مصرف شد، برق رفت، شاکی نشوند که چرا برق نیست.

این روند می‌تواند به یک الگو برای تمام وزاتخانه‌های دیگر تبدیل شود.

وازت‌ امور اقتصادی و دارایی: دعا برای گشایش اقتصادی، فراوانی رزق و روزی، ارزانی دلار و …

وزارت بهداشت: دعا برای از بین رفتن کرونا، زیادی واکسن، جواب دادن ترکیبات جدید دوز تو دوز روی ملت. فعلاً برای شروع دوز اول اسپوتنیک با آسترازنکا و بعد در ادامه ترکیبی از هر چی دم دست بود.

وزارت جهاد کشاورزی: دعا برای حاصل‌خیزی زمین‌های زراعی، باغ‌های میوه، باران و آفتاب بجا، و دور شدن همه آفات از مزارع.

وزارت خارجه: دعا برای رسیدن حق به حق‌دار و تمام شدن غائله پنجشیر. دعای مخصوص برای نجات احمد مسعود و فاتحه به روح تمام شهیدان راه مقاومت در افغانستان.

وزارت راه: دعا برای افزایش چاه‌های نفت و بالا رفتن قیمت طلای سیاه.

ببخشید اشتباه شد یک لحظه وزارت نفت افتاد روی وزارت راه. دعا برای ساخت جاده و مسیرهای هموار.

وزارت ورزش: دعا برای موفقیت همه ورزشکاران و کسب مدال‌های خوش‌رنگ. دعا برای صعود تیم ملی فوتبال ایران به جام جهانی، دعا برای ساخت ورزشگاه‌های مجهز و مدرن.

با این شرایط چرا این ‌همه وزار‌خانه اشغال شوند؟ همه کارمندان را جمع کنید و نیایشگاه ببرید. همان اول صبح در کفش‌داری مسجد کارت بکشند و آخر وقت هم از همان‌جا به خانه بروند. فقط هر وزارتخانه به صورت مجزا بنشیند که دعاها با هم قاتی نشوند و کار هر وزارتخانه جداگانه و مخصوص راه بیفتد.

نمایش بیشتر
عصر اقتصاد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا