کد خبر: 10080052372
بازاربازارها و خدمات مالیجهان

دوج کوین را فراموش کنید: این کوین جدید می تواند شما را ثروتمند کند

ارزهای دیجیتال به عنوان یک راه حل اقتصادی غیر متمرکز که برای انجام تراکنش های به صورت امن و منصفانه از تکنولوژی بلاکچین استفاده می کرد، ظهور کردند تا با حذف واسطه، شفافیت را تضمین کنند. بیت کوین که در سال ۲۰۰۹ معرفی شد، اولین رمز ارزی بود که توانست توجه جامعه جهانی را به خود جلب کند و به اندازه ای بزرگ شود که راه برای سایر کوین ها همواره کند.

اغلب کوین هایی که این روزها در جهان وجود دارد، از مدل بیت کوین استفاده می کنند ولی سعی می کنند چیز جدیدی به دنیا اضافه کنند. به عنوان مثال اتریوم، دومین ارز دیجیتال محبوب جهان، به عنوان پلتفرمی برای اجرای قراردادهای هوشمند مورد استفاده قرار می گیرد.

اگر با دنیای ارزهای دیجیتال آشنایی داشته باشید، حتماً تاکنون با دوج کوین آشنا شده اید، این ارز دیجیتال در سال ۲۰۱۳ و فقط برای شوخی ایجاد شد ولی حالا ارزش کلی بازار آن بیش از ۳۵ میلیارد دلار است.

این ارز به عنوان یک کوین کاملاً مسخره و شوخی ایجاد شد ولی با این وجود در آن زمان استقبال خوبی از طرف جامعه کریپتویی دریافت کرد و بین کاربران بدنام نبود. شدت استقبال کاربران به حدی بود که دوج کوین توانست رشدی ۱۰۰,۰۰۰ درصدی داشته باشد.

این عدد روی کاغذ بسیار تحسین برانگیز به نظر می رسد ولی ما معتقدیم که به زودی مردم از این ترند و هیجان کاذب بیرون آمده و به سراغ کوین دیگری، مثل تورگ (TORG) خواهند رفت. اما می خواهید بدانید که تورگ چیست؟ با ما همراه باشید.

اول از همه بیاید به کم و کاستی های دوج کوین نگاهی بیندازیم و بعد به اهداف تورگ برای حل این نواقص خواهیم پرداخت.

چرا ترند دوج کوین مدت زیادی دوام نمی آورد؟

دوج کوین به عنوان ارز مردم شناخته می شود و به خاطر قیمت ارزان ۰.۳۲ دلاری آن به ازای هر واحد و موقعیت مناسب آن برای سرمایه گذاری در کف قیمت، قبل از پذیرش همگانی و افزایش قیمت، شهرت یافت. مدیر عامل، ایلان ماسک (Elon Musk) هم دائماً از دوج کوین حمایت می کرد و این تأثیر زیادی روی جامعه کریپتویی گذاشت. ولی قیمت کوین، تنها فاکتور مهم نیست.

با اینکه دوج کوین ظاهراً ارزان به نظر می رسد، ولی تعداد توکن های تولید شده آن نیز بسیار زیاد است (۱۳۰ میلیارد واحد). در ضمن هر سال تعداد کوین های داخل شبکه هم حدود ۵.۲ میلیارد واحد افزایش می یابد و این یعنی دارندگان کنونی دوج کوین آهسته آهسته سرمایه خود را با تورم ناشی از استخراج کوین جدید، از دست می دهند.

از نظر کاربرد پذیری، مشکل به شدت بزرگتری هم وجود دارد. هواداران دوج کوین می خواهند باور کنند که اولین کسانی هستند که سوار موج صعودی این کوین شده اند، ولی فقط حدود ۱۴۰۰ شرکت در سراسر جهان این ارز دیجیتال را قبول می کنند و در ضمن رسیدن به این سطح ۸ سال زمان برده است.

در ضمن بلاکچین دوج کوین هم بازده چندانی ندارد. با اینکه کارمزد تراکنش های آن از بیت کوین و اتریوم کمتر است، ولی با اینحال با چند رمزارز دیگری که تراکنش کارمزد آن ها کمتر است، رقابت می کند.

تراکنش های دوج کوین برای تأیید حدود ۲۰ دقیقه زمان می برند و این از سایر کوین های برتر بازار بسیار بیشتر است.

و ایلان ماسک که زمانی توییت های او باعث افزایش قیمت شدید دوج کوین می شود، در واقع به جای یک نیروی مثبت یک بار منفی خواهد شد.

این حقیقت که یک توییتر شوخی از طرف ماسک می تواند باعث افزایش قیمت ۳۰ درصدی دوج کوین شود، نشان می دهد که رشد آن به خاطر افزایش پذیرش و کاربرد نبوده است و فقط هجمه تبلیغاتی است. مشکل هجمه تبلیغاتی هم این است که سرانجام یک روز به پایان می رسد!

معرفی تورگ: ارزی متکی بر جامعه

همانند همه بازارهای نوظهور، دارایی های جدید هم وارد بازار ارزهای دیجیتال می شوند ولی همه آن ها نمی توانند در بازار دوام بیاورند. با اینحال، TORG می خواهد بیشتر از یک کوین معمولی جدید باشد.

این کوین با هدفی بزرگ ایجاد شده است، برای اینکه به راه حلی با ثبات و جهانی تبدیل شود تا ارزهای دیجیتال جدید دیگری که بخواهند واقعا در جهان کاربرد داشته باشند، بتوانند از آن الگو بگیرند. اما این چه معنایی دارد؟

این میم کوین های (meme coin) نوظهور محبوب هستند، ولی هیچ ارزش و کاربردی واقعی در دنیا ندارند. درست همان چیزی که در دوج کوین می بینیم. از طرف دیگر، تورگ مأموریت دارد که ارزشی مبتنی بر کاربرد را به میم کوین ها اضافه کند و حتی برای این مفهوم یک نام هم دارد: یوتیلی میم یا ارز کاربردی جهانی.

الگوهای رفتاری (میم ها) می توانند به سرعت توجه افراد را به خود جلب کنند ولی ارزهای کاربردی جهانی با تمرکز بر فواید عملی، این پذیرش را مقیاس پذیرتر و بلند مدت تر می کنند. یک میم کوین معمولا تا زمانی دوام می آورد که میم جدیدی ظهور کند و توجه مردم را به خود جلب کند. از طرفی ترکیب قدرت الگوهای رفتاری اجتماع با کاربردهای روزمره می تواند باعث تاثیری قوی تر و بلند مدت شود.

یک پروژه جذاب برای کمک به افراد بدون حساب بانکی

در حال حاضر همه افراد جهان به کالاها، خدمات و ویژگی های اقتصادی دسترسی ندارند. حدود ۳.۹ میلیارد نفر در سراسر جهان حساب بانکی معتبر ندارند و از این رو به محصولات و خدمات پایه ای و رایج دنیا دسترسی ندارند.

از این رو TORG قصد دارد اقتصاد آینده را در دسترس، فراگیر و شفاف کند. با تورگ داشتن یک گوشی هوشمند متصل به اینترنت می توان شما را به اقتصاد جهانی وصل کند.

تورگ هدفی متمایز دارد و فلسفه آن اتصال تکنولوژی به آزادی انسانی و توانمند سازی انسان هاست. این ارز دیجیتال قصد دارد به یک ارز کاملاً جهانی و غیر متمرکز تبدیل شود که هم قابل اعتماد و هم خوش آتیه باشد.

تورگ بیشتر از یک راه حل تکنولوژیک است، چرا که در سطح عمیق تری ایجاد شده است. این ارز از اجزای مختلفی ایجاد شده که در کنار یکدیگر قرار گرفته اند تا اکوسیستمی ایجاد کنند و بسیاری از تعاملاتی که باعث محبوبیت میم کوین های کنونی شده اند را بر عهده بگیرند. غایت نهایی این کوین حل مسائل متناقضی مثل نظارت و غیر متمرکز بودن، ثبات و استقلال، و بینامی و امنیت است.

اهداف این کوین به حدی آرمانگرایانه هستند که تقریباً خارج از واقعیت به نظر می رسند ولی با طراحی ساختاری مناسب، همه این اهداف قابل تحقق هستند. خود کوین، بنیاد آن، ارائه دهندگان خدمات مالی و شرکت های سرمایه گذاری استراتژیک و مستقل مختلف، همگی در تحقق این هدف سودمند برای همگان، مأموریت محور و متمرکز بر کاربرد مؤثر هستند.

چه چیزی تورگ را به یک گزینه عالی برای سرمایه گذاری تبدیل کرده است؟

به نظر می رسد که واکنش آنی جامعه کریپتویی جهان نسبت به تورگ، کاملاً مثبت است. حجم معاملات روزانه تورگ در چهار هفته منتهی به ۷ مهر ماه، ۴ برابر شده و به ۴.۴ میلیون دلار رسیده است. این مقدار ۵۰ برابر حجم معاملات روز راه اندازی است و این افزایش با ثبات پذیرش کاربران را نشان می دهد. بنابر وبسایت CoinMarketCap قیمت کنونی این ارز کاربردی جهانی حوالی ۰.۰۰۲۸۵ دلار است که بسیار از دوج کوین و دیگر توکن های مشابه ارزان تر است.

تورگ همچنین با خلق مقدار ثابت ۷۷۷ میلیارد تورگ و انتشار تمام آن در شبکه، سعی در حل مشکلات مرتبط با تورم را دارد. قرارداد هوشمند تورگ نشان می دهد که این کوین قابل تولید نیست، این یعنی ارزش کوین به خاطر تورم ناشی از تولید کوین های جدید کاهش نمی یابد.

تورگ توسط کیف پول های مختلفی مثل Metamask، Trust wallet و Coinbase پشتیبانی می شود و رفته رفته صرافی های بیشتری در سراسر جهان این کوین را ارائه می کنند. این یعنی بازار کریپتو متوجه توسعه تحسین برانگیز و سریع این کوین شده است.

دنیای امروز با تغییرات سریع و بهبودهایی که مزایای بلند مدت ارائه می کنند، تعریف می شود. اگر می خواهید نقش خودتان را در این نوع جدید توسعه داشته باشید، سرمایه گذاری روی محصولات و دارایی ها که بتوانند تغییری واقعی در جهان ایجاد کنند، به یک وظیفه تبدیل می شود و حالا تورگ آمده تا آن فرصت سرمایه گذاری نابی باشد که همه خصوصیات لازم را داراست.

جهت کسب اطلاعات بیشتر می توانید به سایت رسمی تورگ به آدرس https://torg.to  و همچنین توییتر https://twitter.com/TORGTogether و تلگرام https://t.me/TORG_Together یا تورگ  https://t.me/TORGPersian مراجعه کنید.

منبع خبر: https://coinpedia.org/

همانطور که خواندید با توجه به اینکه تورگ پروژه پرداخت و بانک داری جهانی است. میتوانید اطلاعت بومی هر کشور را به زبان های ترکی عربی، روسی،فارسی و غیره… رادر سایت torg.to مشاهده کنید.

سلب مسئولیت: ارزش ارز های دیجیتال می تواند پایین یا به همان نسبت بالا بروند این مقاله صرفا جنبه آموزشی دارد و بهتر است برای اقدامات بعدی با مشاور مالی خود مشورت کنید.

نمایش بیشتر
عصر اقتصاد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا