کد خبر: 10080052522
اخبار شرکت ها

دیگنتی وفیدلتی تا پایان سال به داخلی‌سازی ۳۰ درصدی در گروه بهمن خواهد رسید

زینب غضنفری

گروه بهمن با توجه به مشکلات پیش آمده در زمان تحریم ها روی برندهای خود سرمایه گذاری کرده تا در شرایط ضروری و اضطراری بتواند همچنان چرخه تولید خود را ادامه دهد،همچنان دو محصول نوبرانه شاسی بلند بهمن موتور اکنون با برندهای این شرکت در بازار وارد شده است.

محمد ضرابیان روز گذشته در نشست خبری برنامه‌های توسعه‌ای بهمن‌موتور افزود: با توجه به مشکلات پیش آمده در زمان تحریم‌ها، این گروه روی برندهای خود سرمایه‌گذاری کرده تا در شرایط ضروری و اضطراری بتواند همچنان چرخه تولید خود را ادامه دهد، همچنان‌که دو محصول نوبرانه شاسی‌بلند بهمن‌موتور اکنون با برندهای این شرکت در بازار وارد شده است.

مدیرعامل شرکت بهمن موتور گفت:مطابق الزام‌های قانونی، همه محصولات تولیدی این گروه با داخلی‌سازی حداقل ۲۰ درصدی تولید می‌شود و تعمیق ساخت داخل همه محصولات در دستور کار است، به طوری که دو محصول شاسی بلند جدید این گروه تا پایان سال به داخلی‌سازی ۳۰ درصدی خواهد رسید.

ضرابیان گفت: خودروهای دیگنیتی پرستیژ و فیدلیتی پرستیژ ،ریستپکت و اینروتس تا پایان سال عرضه خواهد شد.

وی افزود: کسب و کارهای نوع بار و تحویل دهی بازار تغییر کرده و نیاز است الگوی حمل و نقل بار در داخل شهر تغییر کند، بر این اساس محصولی خودرویی برنامه ریزی و عرضه خواهیم کرد که به زودی عرضه خواهد شد.

ضرابیان در پاسخ  پرسشی مبنی بر اینکه در صورت نهایی شدن برجام با شرکت مزدا همکاری خواهید داشت، گفت: همکاری با شرکای خارجی همواره وجود داشته است.

در صورتی که برجام نهایی شود با تمام شرکت های تولید کنندگان و شرکای خارجی از جمله اف ای دبلیو و مزدا همکاری خواهیم داشت همچنان که با مزدا بیش از ۶۸ سال همکاری داشتیم و علاوه بر همکاری با آنها برنامه ریزی روی برند های خود خواهیم کرد.

ضرابیان تصریح‌کرد: به‌طور قطع بهمن‌موتور با خودروسازی مزدا ژاپن با بیش از ۶۷ سال سابقه ارتباط کاری، به تداوم همکاری خواهد پرداخت، همچنین تداوم همکاری با شرکت‌های گریت وال و هاوال و شرکت FAW در دستور کار است و پس از رفع احتمالی تحریم‌ها نیز شریک تجاری ما خواهند بود.

عضو هیات مدیره گروه بهمن گفت: با بهبود احتمالی مناسبات بین المللی و رفع محدودیت‌های صنعت خودرو، بهمن موتور فعالیت‌های خود را با شرکای جدید نیز خواهد داشت و همچنین گروه بهمن با شرکت‌های ایسوزو و فاو (FAW) در حوزه‌های تجاری و شرکت سایت مکسوس نیز تداوم فعالیت خواهیم داشت.

ضرابیان  گفت: موظف هستیم یه عنوان یک بنگاه اقتصادی، منافع سرمایه گذاران بورسی این شرکت را در نظر بگیریم.

ضرابیان گفت: مطابق الزام‌های قانونی، همه محصولات تولیدی این گروه با داخلی‌سازی حداقل ۲۰ درصدی تولید می‌شود و تعمیق ساخت داخل همه محصولات در دستور کار است، به طوری که دو محصول شاسی بلند جدید این گروه تا پایان سال به داخلی‌سازی ۳۰ درصدی خواهد رسید

مدیرعامل بهمن موتور از عرضه چهار محصول جدید شامل یک نوع ون کارگو در گروه تجاری سبک، یک نوع خودروی سواری و دو نوع خودروی شاسی بلند جدید در ۶ تا هفت ماه آینده در این خودروسازی خبر داد.

وی افزود: با توجه به مشکلات پیش آمده در زمان تحریم‌ها، این گروه روی نشان‌های خود سرمایه‌گذاری کرد تا در شرایط ضروری و اضطراری بتواند همچنان چرخه تولید خود را ادامه دهد، همچنان‌که دو محصول نوبرانه شاسی‌بلند بهمن‌موتور اکنون با نشان‌های تجاری این شرکت در بازار وارد شده است.

ضرابیان اضافه کرد: گروه بهمن به دنبال صادرات محدود خودرو نیست، بلکه حضور طولانی مدت در بازار‌های خارجی به ویژه بازار‌های منطقه را در برنامه دارد.

وی همچنین در خصوص طرح ساماندهی صنعت خودرو و واردات در مقابل صادرات خودرو، تاکید کرد: اگر به این موضوع با دید تنظیم بازار و رعایت حقوق مصرف‌کننده نگاه کنیم، باید گفت در مقوله رعایت حقوق مصرف کننده بسیار عالی خواهد بود، اما باید دید چه مجموعه و طیفی از مردم از آن بهره خواهند برد و مطالبی که در این زمینه عنوان می‌شود با واقعیت‌ها تطابق ندارد.

مدیرعامل بهمن موتور با بیان اینکه فعالیت خود را در زمینه تولید خودرو‌های برقی آغاز کرده ایم گفت: در سال آینده چند محصول را به صورت محدود در این حوزه عرضه خواهیم کرد تا هم شرایط را ارزیابی و هم مشتریان را ترغیب کنیم که به خودرو‌های برقی اعتماد کنند.

در ادامه این نشست علی پورابراهیم عضو هیات مدیره بهمن موتور  نیز در رابطه با مشکلات این گروه صنعتی با بیان اینکه  همچون سایر خودروسازان ما نیز در دوران تحریم مشکلاتی داشته‌ایم؛ اظهار کرد: با عملکرد مناسب در زمینه خریدهای خارجی، مشکلات کمتری ایجاد شد و تعداد خودروهای ناقص بسیار محدود هستند.

همچنین مدیر کسب و کار شرکت بهمن موتور نیز ضمن تاکید براینکه همواره تلاش می شود ارتقای مشخصی در حوزه امکانات رفاهی و مسائل ایمنی خودرو لحاظ شود، گفت: از همین روی فیدلیتی پرستیژ از بالاترین سیستم‌های ایمنی که قابل رقابت در بین محصولات بازار نیست، بهره‌مند شده است. فیدلیتی جدید دارای قابلیت‌های بسیاری است. دیگنیتی پرستیژ نیز از منظر ارتقای موتور، توان بیشتری داشته و ۲۳۰ اسب بخار است. همچنین سیستم ایمنی و امکانات رفاهی این خودرو ارتقا یافته است.

نوروزی در رابطه با خودروی سدان Respect گفت:این سدان دارای شش ایربگ بوده  و موتور آن ۱.۵ لیتر توربو است و گیربکس آن ۹ سرعتهcvt خواهد  بود. این خودرو ابتدای سال آینده رونمایی خواهد شد

نیما مومنی مدیر بازاریابی و فروش شرکت بهمن موتور نیز از فراهم شدن  شبکه‌های نمایندگی به عنوان یکی از اصلی‌ترین زیرساخت های ورود محصول جدید،  خبر داد و اظهار کرد : این موضوع در زمان عقد قرارداد فیدلیتی و دیگنیتی مورد توجه قرار گرفته و سفارش‌گذاری قطعات پیش از ورود به بازار انجام شده است.

 

به گفته وی قطعات مورد نیاز برای خدمات پس از فروش در نمایندگی‌ها موجود است.

مدیرعامل بهمن موتور در ادامه این نشست خبری در پاسخ به سوالی مبنی بر اشکالات روش های فروش و عرضه خودروها از سوی بهمن موتورکه منجر به بسته شدن سریع سایت در زمان فروش می شود گفت: سیاست بهمن فروش فوری خودروها با زمان تحویل ۳۰ روزه و تحویل قطعی خودرو به تمام خریداران است و روند ثبت نام و فروش نیز مطابق الزامات و محدودیت های تعریف شده است، مشکلاتی که در روند ثبت نام به وجود می آید نیز ناشی از تقاضای بالای بازار و البته محدودیت تعداد خودروی تجاری شده جهت عرضه می باشد.

وی افزود: ۲محصول دیگنیتی و فیدلیتی در طی دوره های فروش اینترنتی گذشته در مراحل ابتدایی تولید انبوه قرار داشتند و مسلما با برنامه ریزی صورت پذیرفته در افزایش تیراژ تولید ماهیانه عرضه محصولات با تعداد بیشتری در مراحل فروش آتی خواهد بود.

ضرابیان اظهار کرد: تنها امکان گروه بهمن، تلاش برای افزایش تیراژ تولید خودروهاست تا ظرفیت فروش ماهانه خود را افزایش دهد و تلاش این گروه برای افزایش تیراژ تولید و رسیدن به هدف عرضه ۹۰۰۰ دستگاه فیدلیتی تا پایان سال ادامه دارد، اما مشکلاتی مانند کمبود کانتینر و تراشه های الکترونیکی که صنعت خودرو را در سطح جهانی تحت تاثیر قرار داده، نیز رسیدن به این هدف را سخت تر از گذشته کرده است.

.

نمایش بیشتر
عصر اقتصاد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا