کد خبر: 1108995881
جامعه و فرهنگروزنامه

رئیس اتحادیه مسافربران استان تهران: الزام داشتن پارکینگ برای صدور پروانه کسب حذف شد

به گفته رئیس اتحادیه مسافربری استان تهران، از معضلات صدور پروانه کسب برای فعالان این صنف داشتن پارکینگ برای صاحب پروانه بود، که پس از ۴۰ سال با پیگیری‌ها و مجاب نمودن مسئولان به طور اصولی و قانونی این بند حذف و مسیر برای مشتاقان اخذ پروانه در این صنف تسهیل گردید.

علی انصافی، رئیس اتحادیه مسافربران استان تهران با بیان اینکه حذف لزوم داشتن پارکینگ برای صدور پروانه کسب یکی از دستاوردهای اتحادیه در چند سال اخیر است که به تازگی موفق به اخذ آن شده‌ایم افزود: وجود پارکینگ برای این صنف اساساً نیاز نبود؛ چرا که برای هر یک از رانندگان، طی برنامه ای مدون برای یک سال کامل برنامه ریزی کاری صورت می پذیرد و هر یک در حوزه های مختلف حمل و نقل از جمله مدارس، دانشگاهها، کارخانجات، بیمارستان ها، وزارت خانه ها و سازمان های دولتی و… به کار و فعالیت اشتغال دارند؛ بنابراین از ابتدای روز تا آخر وقت تمامی ساعات کار، برنامه سرویس‌دهی دارند و وسایل نقلیه این افراد هیچ فضای شهری را بدون دلیل و در ساعات ممتد و طولانی اشغال نخواهد کرد. در پایان روز هم وسیله نقلیه در شهر تردد بیجا ندارد که نیاز به استقرار در پارکینگ داشته باشد، لذا پس از ۴۰ سال که این بند در شرایط اخذ پروانه کسب گنجانده شده بود و مانع از اخذ پروانه می‌شد، با پیگیری‌ها و مجاب نمودن مسئولان به طور اصولی و قانونی، توانستیم ، آن را حذف و مسیر را برای مشتاقان اخذ پروانه در این صنف تسهیل کنیم.

او در ادامه با تاکید بر تلاش های مستمر هیات مدیره اتحادیه مبنی بر حذف عوارض در تردد اتوبوس های این اتحادیه و ساماندهی رانندگان شرکت واحد بیان کرد: خوشبختانه این بار نیز توانستیم تا به لطف خدا بر یکی دیگر از مشکلات اتحادیه فائق آییم. متاسفانه در ۴۰ سال گذشته تمامی اتوبوس‌های این اتحادیه در هر زمان و به هر تعداد که وارد شهر می‌شدند مشمول اخذ عوارض می‌شدند در حالی‌که اتوبوس‌های شرکت واحد از این امر مستثنی بودند. این هزینه ها بر‌گردن رانندگان سنگینی می‌کرد که به شکر خدا این عوارض را توانستیم حذف کنیم.

انصافی از اخذ ساماندهی رانندگان شرکت واحد برای اتحادیه گفته و ادمه داد: دستاورد دیگری که این هم پس از تلاش های بسیار به دست آمد، ساماندهی تمامی رانندگان اتوبوس و مینی بوس است که زیر نظر شرکت واحد فعالیت دارند؛ البته شامل خطوط بی آر تی و مترو نیست، این رانندگان از این پس تحت نظارت هر شرکتی که فعالیت داشته باشند از اتحادیه مسافربری پروانه اخذ خواهند کرد. مصوبه این کار نزدیک به یک ماه است که به امضای بسیاری از نمایندگان ارگان های دولتی، اتحادیه ، شهرداری و شرکت واحد رسیده است.

وی همچنین از ایجاد سامانه توزیع لاستیک و معضلات در پی آن گفته و ادامه داد: چندی است که توزیع لاستیک از دست اتحادیه های مربوطه( فروشندگان لاستیک، مسافربری و باربری) خارج شده و در سیستمی که سامانه تعریف نموده افتاده است، این شیوه توزیع لاستیک نه تنها موجب سرگردانی رانندگان و نیازمندان به لاستیک را به دنبال داشته؛ بلکه متاسفانه گرانی عجیب آن فشار مضاعفی بر مصرف کننده تحمیل نموده است حال آنکه پس از طی نابسامانی های اخیرکه خسران زیای را در پی داشته است، تلاش های مستمری از سوی اتحادیه های مذکور صورت پذیرفت و توانستیم از مسئولان موافقت، روال توزیع سابق را که توسط اتحادیه ها انجام می‌شد را اخذ کنیم این مصوبه در یک ماهه اخیر به تصویب رسیده و منتظر اجرایی شدن آن هستیم .

نمایش بیشتر
عصر اقتصاد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا