کد خبر: 31020183404
اقتصادبازارکشاورزی

رئیس کمیسیون کشاورزی: برنج بیش از این افزایش قیمت ندارد

رئیس کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی در خصوص افزایش قیمت نان و برنج گفت: برنج بیش از این افزایش قیمت ندارد و در حوزه نان هم تغییر قیمت دیگری نخواهیم داشت.

اقتصادآنلاین؛ محمد جواد عسکری، رئیس کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی در خصوص رسیدگی به قیمت کالاهای کشاورزی در بازار عنوان کرد: ما در کمیسیون کشاورزی اخیرا دیداری با وزیر جهاد کشاورزی و معاونین او داشته‌ایم و گلایه‌هایی را از افزایش قیمت‌ها مطرح شده بود به آنها منتقل کردیم از نظر ما مردم حق دارند گله‌مند باشند.

او در ادامه توضیح داد: تلاش ما بر این است که یک نظارت دقیق، جامع و کامل لحاظ شود. در بحث توزیع محصولات و اقلام اساسی و به طور خاص اقلام خوراکی قرار شد هفته‌ای یک بار وزیر جهاد کشاورزی و معاونین وی گزارشی به کمیسیون ارائه دهند.

عسکری در مورد صادرات محصولات کشاورزی تاکید کرد: به وزارت جهاد کشاورزی اعلام کردیم در حوزه صادرات محصولات کشاورزی به دلیل اینکه کشورهای همسایه علاقمند به محصولات کشاورزی ما هستند، تولید را فعال کنیم تا هم ارز آوری و هم اشتغال ایجاد شود.

وی با بیان اینکه در اینجا مساله مدیریت دارای اهمیت زیادی است، تصریح کرد: محصولاتی که تولید می‌کنیم در بخش کشاورزی فراتر از نیاز سطح ملی است و حتماً باید مدیریت داشته باشیم که هم صادرات ادامه یافته و هم از هر گونه مشکل داخلی جلوگیری شود.

رئیس کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی درباره جلسه کمیسیون با وزیر جهادکشاورزی بیان کرد: در دیدار اعضای کمیسیون با وزیر سعی شد بحث‌ها دقیق و شفاف باشد و بستر سازی در این حوزه صورت گیرد که در قالب یک دستور العمل به وزارت جهاد کشاورزی ابلاغ شد و به زودی عملیاتی می شود.

عسکری درباره افزایش قیمت برنج اظهار کرد: برنج بیش از این افزایش قیمت ندارد.

در بحث تولید برنج تا حدود ۲ تا ۲.۰۲ میلیون تن تولید داخل داریم و بین ۸۰۰ تا ۱ میلیون تن هم واردات انجام می‌شود.

قبلاً در این حوزه فساد بوده و امروز با حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی مشکلات مرتبط با آن برطرف می‌شود و حتماً به سمت و سویی می‌رویم که قیمت برنج تثبیت شود و البته در حوزه نان هم تغییر قیمت نخواهیم داشت.

نمایش بیشتر
عصر اقتصاد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا