کد خبر: 011101117548
اقتصادبازاربازارها و خدمات مالی

رالی آخر هفته بیت کوین تا کجا پیش می‌رود؟

بیت کوین (BTC)، بزرگ‌ترین و محبوب‌ترین ارز رمزنگاری‌شده جهان، روند صعودی خود را ادامه داده و به بالاترین سطح خود از اواسط سپتامبر، در حدود ۲۲۶۸۷ رسیده است.

به گزارش تجارت‌نیوز، همزمان با صعود بیت کوین، دومین ارز دیجیتال بزرگ بازار، اتریوم (ETH) نیز رشد قابل توجهی را تجربه می‌کند. به طوری که تقریباً ۷ درصد افزایش داشته و به سطح ۱۶۵۶ دلار در بالاترین حد خود در چهار ماه گذشته رسیده است.

افزایش اتریوم را می‌توان به احساسات سرمایه‌گذاران در بازار ارزهای دیجیتال نسبت داد که از تمام کوین‌های دیجیتال از جمله بیت‌کوین و اتریوم حمایت می‌کند.

روند قیمت بیت کوین

بیت کوین امروز، در حدود ۲۲۵۹۵.۴۳ دلار قرار دارد و حجم معاملات ۲۴ ساعته آن ۲۹ میلیون دلار بوده است. در حال حاضر، این رمز ارز با ۷.۷۰ درصد رشد، به رنگ سبز معامله می‌شود که آن را با ارزش بازار ۴۳۵ میلیارد دلار در رتبه اول coinmarketcap  قرار می‌دهد.

بیت کوین اکنون درست زیر سطح ۲۲۶۰۰ دلار است. در بازه زمانی روزانه، این ارز دیجیتال پرطرفدار یک کندل بزرگ صعودی تشکیل داده است که نشان می‌دهد فرصتی برای ادامه روند صعودی در بازار وجود دارد.

شکست قیمت بالای سطح ۲۲۶۰۰ دلار می‌تواند قیمت را به سطح ۲۳۰۰۰ دلار یا ۲۵۱۵۰ دلار برساند.

در سمت نزولی روند، حمایت فوری بیت کوین روی ۲۱۵۰۰ دلار متمرکز است و کاهش بیشتر قیمت به زیر این سطح می‌تواند آن را به ۲۰۰۰۰ دلار برساند.

برخلاف اخباری مبنی بر اینکه Genesis Global Holdco LLC، شرکت وام دهنده ارزهای دیجیتال جنسیس گلوبال کپیتال، اعلام ورشکستگی کرده است، بازار ارزهای دیجیتال همچنان به رشد خود ادامه داده است.

این موضوع ممکن است به این دلیل باشد که سرمایه‌گذاران قبلاً در مورد مسائل قریب الوقوع شرکت آمادگی داشتند.

شایان ذکر است که شرکت جنسیس تحت تأثیر شکست صرافی رمزارز FTX و صندوق تامین مالی Three Arrows Capital  قرار گرفت که هر دو در اواخر ژوئن رخ دادند.

حال و هوای بازار ارزهای جهانی

بازار جهانی ارزهای دیجیتال روند صعودی خود را گسترش داد و بار دیگر از مقاومت ۱ تریلیون دلاری عبور کرد. در عین حال، افزایش اخیر قیمت ممکن است به سرمایه گذاران نهادی مرتبط باشد که دارندگان طولانی مدت بزرگترین دارایی ارز دیجیتال بوده‌اند.

یکی دیگر از عوامل حمایت کننده از بازار ارزهای دیجیتال، افزایش احتمال کاهش سرعت رشد نرخ‌ها توسط کمیته بازار آزاد فدرال (FOMC) در نشست آتی خود در ماه فوریه است.

با توجه به CME FedWatch، کمیته بازار آزاد فدرال (FOMC) اکنون پیش بینی می‌کند که در نشست بعدی خود در ماه فوریه، نرخ‌ها را تنها ۲۵ واحد پایه (۰.۲۵ واحد درصد) افزایش دهد.

این به عنوان یک عامل مهم در تقویت احساسات بازار ارز دیجیتال و کمک به افزایش قیمت بیت کوین در نظر گرفته شده است.

نمایش بیشتر
عصر اقتصاد
دکمه بازگشت به بالا