کد خبر: 02080050891
اخبار شرکت هابانک و بیمهروزنامه

راه‌آهن‌ اردبیل به میانه با مشارکت بانک ملی تکمیل می‌شود

تکمیل راه‌آهن‌ اردبیل به میانه که از جمله طرح‌های زیربنایی در حال اجرا در استان اردبیل و یکی از دغدغه‌های مردم این استان است، با همت و پشتوانه بانک ملی به پایان می‌رسد.

به گزارش روابط‌عمومی بانک ملی، آیت‌الله رئیسی، در روز سی‌ام مهر و در ادامه بازدید از پروژه‌های استان اردبیل، از پروژه راه‌آهن میانه-اردبیل بازدید و در جریان‌ آخرین وضع پیشرفت آن قرار گرفت.

پیش‌تر محمدرضا حسین‌زاده، مدیرعامل بانک ملی در بازدید از پروژه بزرگ راه‌آهن میانه–اردبیل، بر تکمیل این پروژه و استفاده از همه ظرفیت‌های بانک تاکید کرده بود.

همچنین بهنام‌جو، استاندار سابق اردبیل نیز ضمن قدردانی از نقش بانک ملی در توسعه اقتصاد و ایجاد اشتغال پایدار در این استان، تکمیل پروژه راه‌آهن با اعتبار ۱۱.۵۰۰میلیارد ریال را بزرگترین فاینانس بانکی خوانده و گفته بود: بهره‌برداری از راه‌آهن اردبیل-میانه بدون مشارکت بانک ملی عملا غیر ممکن است.

عملیات ساخت راه‌آهن میانه-اردبیل از اوایل سال ۹۲شروع شده است. این پروژه ریلی ۱۷۵کیلومتری دارای ۸ایستگاه است که از این تعداد دو ایستگاه تشکیلاتی در اردبیل و میانه واقع شده است. برای این مسیر همچنین ۳ایستگاه مسافری و ۳ایستگاه فنی پیش‌بینی شده در حال احداث است.

نمایش بیشتر
عصر اقتصاد
دکمه بازگشت به بالا