کد خبر: 18050195472
اقتصاداقتصاد کلان

رشد ۳.۵ درصدی تورم تولید کننده بخش خدمات

در فصل بهار ۱۴۰۱، درصد تغییرات شاخص قیمت تولیدکننده بخش‌های خدمات نسبت به فصل مشابه سال قبل ۴٩,۴ درصد بوده است.

به گزارش تجارت‌نیوز، براساس آمارهای مرکز آمار ایران در فصل بهار ۱۴۰۱، درصد تغییرات شاخص قیمت تولیدکننده بخش‌های خدمات نسبت به فصل مشابه سال قبل ۴٩,۴ درصد می‌باشد همچنین تورم فصلی نسبت به فصل قبل ۶.۵ درصد افزایش یافته و به ۱۳.۸ درصد رسیده است.

به نقل از تسنیم، براساس بررسی‌های انجام شده در فصل بهار ۱۴۰۱، درصد تغییرات شاخص قیمت تولیدکننده بخش‌های خدمات نسبت به فصل مشابه سال قبل، یعنی تورم نقطه به نقطه، ۴٩,۴ درصد می‌باشد که در مقایسه با همین اطلاع در فصل قبل (۴۵.٨ درصد)، ٣.۵ واحد درصد افزایش داشته است.

باتوجه به داده‌های مرکز آمار ایران، در این فصل در بین بخش‌های خدماتی ، بیشترین تورم نقطه به نقطه مربوط با ٩٣.٢ درصد مربوط به گروه “فعالیت‌های خدماتی مربوط به تامین جا و غذا” و کم‌ترین تورم نقطه به نقطه با ۱۰٫۴ درصد مربوط به گروه “آب‌رسانی، مدیریت پسماند، فاضلاب و فعالیت‌های تصفیه” می‌باشد.

در بهار ۱۴۰۱، تورم فصلی معادل ١٣,٨ درصد بوده است که در مقایسه با همین اطلاع در فصل قبل (٧.٣ درصد)، ۶.۵ واحد درصد افزایش داشته است.

در این فصل بیش‌ترین تورم فصلی با ٢۴.٧ درصد مربوط به گروه “فعالیت‌های خدماتی مربوط به تامین جا و غذا” و کم‌ترین تورم فصلی با ۱۰٫۴ درصد مربوط به گروه “آب‌رسانی، مدیریت پسماند، فاضلاب و فعالیت‌های تصفیه” است.

در فصل بهار ۱۴۰۱، درصد تغییرات شاخص قیمت تولیدکننده بخش‌های خدمات در چهار فصل منتهی به فصل بهار ۱۴۰۱ نسبت به مدت مشابه در سال قبل ۴٧,٣ درصد می‌باشد که در مقایسه با همین اطلاع در فصل قبل (۴۶.٩ درصد)، ۰٫۳ واحد درصد افزایش داشته است.

در این فصل بیش‌ترین تورم سالانه با ٨٧.١ درصد مربوط به گروه “فعالیت‌های خدماتی مربوط به تامین جا و غذا” و کم‌ترین تورم سالانه مربوط به گروه “آب‌رسانی، مدیریت پسماند، فاضلاب و فعالیت‌های تصفیه” (٢۴.۶ درصد) است.

نمایش بیشتر
عصر اقتصاد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا