کد خبر: 21090060457
بازارها و خدمات مالی

رشد ۹ درصدی کاردانو در ۲۴ ساعت گذشته / مسیر بعدی نزولی است؟

رمزارز کاردانو که مدت‌هاست در روند نزولی خود قرار دارد، در ۲۴ ساعت گذشته توانسته رشد ۹ درصدی را تجربه کند و هم اکنون به قیمت ۱.۳۵ دلار معامله می‌شود.

اما بدون شک کاردانو برای تغییر روند نزولی خود نیاز به رشد بیشتر و تثبیت بالای ناحیه ۱.۵ دلار دارد.

اقتصاد آنلاین – شیرکو سهرابی؛ کاردانو از معدود رمزارزهای بازار است که علی‌رغم مارکت کپ (سهم رمزارز از بازار) بالا، بنیاد و پروژه قدرتمند، همچنان در مدار نزولی خود قرار دارد.

اکنون این سوال برای سرمایه‌گذاران این رمزارز مطرح است که این نزولی تا چه زمانی ادامه داشته و آیا امیدی به بازگشت کاردانو وجود دارد؟ در ادامه گزارش به تحلیل تکنیکال کاردانو در تایم فریم روزانه (برای افراد بلندمدت) و ساعتی (برای معامله گران میان‌مدت) پرداخته می‌شود.

طبق نمودار بالا در نگاه اول متوجه موج روند نزولی قابل توجه کاردانو می‌شویم که روز گذشته توانسته با یک کندل سبز قدرتمند در ناحیه قرمزرنگ (محدوده ۱.۰۳ دلار) حمایت شود.

لازم است اشاره شود که دلیل انتخاب محدوده قرمزرنگ به عنوان حمایت تلاقی کف روند نزولی خط آبی رنگ و محدوده استاتیکی خط زردرنگ است که با هم ناحیه prz (ناحیه پرقدرت تغییر روند) را تشکیل می‌دهند.

در خصوص اهداف و مقاومت‌های بعدی کاردانو قطعا تا زمانی که کاردانو نتواند روند نزولی خود را که همان سقف کانال نزولی (خط‌چین آبی‌رنگ) به سمت بالا بشکند نمی‌توان به برگشت قطعی کاردانو امیدوار بود؛ بنابراین در صورت مساعد بودن شرایط کلی بازار می‌توان هدف ۱.۵۰ دلار را به عنوان هدف کوتاه‌مدت در نظر گرفت.

در صورتی که کاردانو بتواند بالای این ناحیه تثبیت شود، مقاومت جدی و بلندمدت این رمزارز ناحیه ۱.۹۰ دلار است که هم تراز با موینگ ۱۰۰ بوده و به احتمال زیاد با رسیدن قیمت به این ناحیه شاهد افزایش فروش و عرضه در بازار خواهیم بود.

طبق نمودار بالا در تایم فرم یک ساعته کاردانو دچار یک ریزش شارپ (شدید) شده که با مستطیل زردرنگ نشان ‌داده ‌شده و از لحاظ الگوی پرایس اکشنی (عملکرد قیمتی)، فاز اسپایک (صعودی) نمودار تمام شده و اکنون رمزارز در مرحله در جا زدن جهت کامل کردن الگوی خود است.

طبق الگوی مدنظر سقف و کف روند فعلی به عنوان مقاومت و حمایت در نظر گرفته می‌شوند که به ترتیب برابر با ۱.۵۰ دلار و محدوده ۱-۱.۰۳ دلار است.

ناگفته نماند که هنگام تنظیم این خبر بعد از رشد ۹ درصدی کاردانو در ۲۴ ساعت گذشته در حال حاضر با اصلاح جزیی همراه شده و دقیقا در حال پولبک زدن (بازگشت) به موینگ خط سفیدرنگ ۱۰۰ روز خود است.

بنابراین معامله‌گرانی که قصد خرید کاردانو را دارند بهترین استراتژی فعلی صبر است و باید منتظر باشیم که بازار بیشتر خود را نشان داده و در صورت تثبیت قیمت در بالا یا پایین محدوده‌های مقاومت و حمایت به ترتیب تصمیم خرید یا فروش گرفته می‌شود.

نمایش بیشتر
عصر اقتصاد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا