کد خبر: 09110067316
اخبار شرکت هابازارها و خدمات مالیبانک و بیمهروزنامه

رشد ۱۹۰ درصدی گشایش اعتبارات اسنادی ریالی در بانک صنعت و معدن

به گفته عضو هیأت مدیره بانک صنعت و معدن، میزان گشایش اعتبارات اسنادی ریالی ۱۰ماهه سال جاری در این بانک نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۹۰درصد، افزایش داشته است.

به گزارش روابط‌عمومی بانک صنعت و معدن، علی موحدنژاد، در این باره گفت: میزان گشایش اعتبارات اسنادی ریالی در ۱۰ماهه امسال و در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته از رشد ۱۹۰درصدی برخوردار بوده که نشان از عزم همکاران این بانک در حمایت از تولیدکنندگان و کارآفرینان دارد.

موحدنژاد با بیان رشد قابل توجه میزان پرداخت‌های این بانک در قالب انواع تسهیلات به واحدهای تولیدی کشور عنوان کرد: با تمرکز بر گزینش طرح‌ها بر اساس گزارش‌های توجیهی کارشناسی شده و بررسی اهلیت و صلاحیت مجریان طرح‌های صنعتی و معدنی، موفق شدیم میزان پرداختی‌ها به طرح‌های یادشده را تا ۷۸درصد افزایش دهیم.

این مدیر ارشد بانکی افزود: در همین بازه زمانی ۱۰ماهه، مانده سپرده‌های چهارگانه ۷۳درصد بیشتر شده و میزان صدور ضمانتنامه‌های ریالی نیز ۴۳درصد بیشتر از سال گذشته بوده است.

عضو هیأت مدیره بانک صنعت و معدن همچنین با بیان افزایش میزان وصول مطالبات این بانک عنوان کرد: میزان وصول مطالبات غیر جاری در ۱۰ماهه امسال، علیرغم تداوم رکود و مشکلات تحریم‌های ظالمانه بر بخش تولید کشور از افزایش ۵۶درصدی برخوردار است که امیدواریم با عارضه‌یابی، انجام مساعدت‌های ممکن در چارچوب قوانین و تعامل و ارتباط مداوم با تولیدکنندگان میزان مطالبات در این بانک به حداقل برسد.

او در پایان خاطرنشان کرد: این بانک در نظر دارد با تدوین برنامه‌ها و سیاست‌های اعتباری بر طبق نظرات کارشناسان این بانک و خبرگان شبکه بانکی در سال جدید از تمام توان و ظرفیت‌های خود برای حمایت از صنعتگران و معدنکاران کشور بهره ببرد تا دیگر در هیچ استان کشور شاهد مختل‌شدن خطوط تولید یا تعطیلی بنگاه‌های تولیدی نباشیم.

نمایش بیشتر
عصر اقتصاد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا