کد خبر: 15010176072
توسعه و اقتصاد ملی

رشد ۳۳ درصدی صادرات کالا از بازارچه‌های مرزی سیستان و بلوچستان

مدیر بازارچه‌های مرزی سیستان و بلوچستان گفت: در مقایسه میزان صادرات از بازارچه مرزی میلک تا تاریخ ۱۱فروردین ۱۴۰۱ نسبت به مدت مشابه سال قبل، شاهد رشد ۱۸۳۹ درصدی صادرات از این بازارچه هستیم.

به گزارش ایسنا؛ مبین‌علی میر با اعلام رشد ۱۸۳۹ درصدی میزان صادرات از بازارچه مرزی میلک در مقایسه با مدت مشابه سال قبل؛ افزود: میزان صادرات از این بازارچه طی سال گذشته ۶۱۹تن کالا بوده است در حالی که تا تاریخ ۱۱ فروردین امسال ۱۲هزارتن کالا صادر شده است.

وی افزود: صادرات کالا از بازارچه‌های مرزی سیستان و بلوچستان ۳۳درصد افزایش یافته است به طوری که صادرات ۲ و نیم میلیون تن کالا در سال جاری را پیش‌بینی می کنیم.

مدیر بازارچه های مرزی استان اطهار داشت: صادرات از بازارچه‌های مرزی استان به رقم بی سابقه یک میلیون و ۶۷۹ هزار و ۹۶۷ تن رسیده که نسبت به سال ۹۹،  ۳۳ درصد رشد داشته، این میزان صادرات از زمان تشکیل بازارچه ها بی‌سابقه بوده است و در نوع خود یک رکورد محسوب می‌شود.

میر با بیان اینکه هیچ وقت حتی زمانی که تحریم نبودیم یا تعهدات ارزی هم وجود نداشت، به این رکورد نرسیدیم؛ تصریح کرد: برای سال جدید صادرات حداقل دو میلیون و پانصد هزار تن کالا در برنامه است.

وی در پایان گفت: در زمینه واردات نیز سال گذشته از محل ارز حاصل از صادرات پیله وران حدود ۹۳ هزار و ۹۶۱ تن کالا وارد شده است که نسبت به سال ۱۳۹۹ رشد هفت هزار و ۲۰۶ درصدی را نشان می دهد.

نمایش بیشتر
عصر اقتصاد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا