کد خبر: 16080053479
اقتصادتولید و بازرگانی

روابط فعلی بین خودروساز و قطعه ساز غلط است

فاطمی امین گفت: برنامه‌ای که برای بهبود صنعت خودرو تعریف کردیم، به درستی پیش می‌رود.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان، فاطمی امین وزیر صنعت معدن و تجارت در جمع خبرنگاران درباره بدهی‌های خودروسازان گفت: برنامه مالی ایران خودرو و سایپا که عمده بدهی‌ها و مطالبات مربوط به آن هاست، تعریف شده است. یکی از این بخش ها مدیریت جریان نقدینگی خودروسازهاست که درحال حاضر در حال انجام است.

او ادامه داد: بحث دیگر مربوط به کاهش هزینه‌های سر بار خودروهاست و بحث بعدی اصلاح ساختار مالی شرکت هاست که آن هم در حال انجام است.

فاطمی امین بیان کرد: خودرو ساز‌ها میزان انباشته بالایی دارند و بدهی‌های زیادی به قطعه سازان دارند. این واقعیت‌هایی است که وجود دارد.

او نوید داد: برنامه‌ای که برای بهبود صنعت خودرو تعریف کردیم، به درستی پیش می‌رود و تا دو سال آینده حتما شاهد صنعت خودرو به روز، در حوزه سوخت و قیمت  خواهیم بود.

فاطمی امین درباره داخلی سازی قطعات خودرو توضیح داد: یکی از ۱۰ طرح برنامه ریزی شده بحث اصلاح ساختار صنعت است. روابط بین قطعه سازی و خودرو سازی روابط غلطی است و باید اصلاح شود.

او بیان کرد: ما دنبال مجموعه سازی هستیم یعنی اگر یک خودرو ساز قرار است با ۸ قطعه ساز کار کند هم مدیریت آن، سخت است و هم قیمت و کیفیت آن متفاوت خواهد بود.

وزیر صمت گفت: در مجموعه سازی، خودرو ساز با حدود ۷۰ مجموعه ساز، کار خواهد کرد و مجموعه سازان با قطعه سازان کار خواهند کرد. این ساختاری است که در اکثر صنایع خودروسازی در جهان موفقیت آمیز بوده است.

نمایش بیشتر
عصر اقتصاد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا