کد خبر: 19060045578
اقتصادروزنامهصفحه یک

ساداتی‌نژاد: لایحه احیای جهاد سازندگی به‌زودی به دولت ارائه می‌شود

به گفته وزیر جهاد کشاورزی، این وزارتخانه به‌زودی لایحه‌ای برای احیای جهاد سازندگی با هدف توسعه پایدار روستایی و حمایت از تولید در این مناطق به دولت تقدیم می‌کند.

به گزارش ایرنا، سیدجواد ساداتی‌نژاد روز جمعه در حاشیه بازدید از باغ ۴۰۰ هکتاری گل محمدی در برزک کاشان در گفت‌و‌گو با خبرنگاران افزود: با توجه به دستور رئیس‌جمهوری مبنی بر احیای جهاد سازندگی و مدیریت یکپارچه در روستاهای کشور به‌زودی در وزارت جهاد کشاورزی برنامه‌ریزی به منظور تحقق این مهم با مدیریت مناسب برای حمایت از تولید روستاها با تقدیم لایحه‌ای به دولت پیشنهاد و اجرایی شدن آن مورد توجه قرار می‌گیرد.

او ادامه داد: یکی از پیشنهادها این است که برای شروع با ایجاد یک معاونت با این عنوان در وزارت جهاد کشاورزی بتوان فعالیت را آغاز کرد تا ایجاد ساز و کار قانونی آن در قالب سازمانی که چندین دوره در مجلس شورای اسلامی با ارائه طرح‌هایی در این باره و عنوان‌های مختلف بوده است، یک ساماندهی مناسب  در این حوزه عملیاتی شود.

وزیر جهاد کشاورزی با تاکید بر اینکه روستاها کانون‌های تولید کشاورزی در کشور و نیازمند حمایت جدی هستند، تاکید کرد: در صورتی که روستاها به عنوان کانون تولید کشاورزی حمایت نشوند، مهاجرت از این مناطق رشد پیدا می‌کند.

سادتی‌نژاد با بیان اینکه یکی از دلایل مهاجرت از حوزه‌های روستایی در سال‌های اخیر ادغام وزارت جهاد سازندگی با وزارت کشاورزی، کاهش حمایت از حوزه تولید و توجه ناکافی به روستاها بوده است، یادآور شد: در برهه کنونی نیز با توجه به قانون‌های مختلف، حضور چند دستگاه‌ در حوزه روستاهای کشور مشاهده می‌شود که سبب چالش توسعه پایدار روستایی با محوریت کشاورزی شده است.

نمایش بیشتر
عصر اقتصاد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا