کد خبر: 13060044810
اقتصادبازارها و خدمات مالیبورسروزنامه

سجامی شدن برای بورسی‌ها زمان‌بندی و الزامی شد

به گفته مدیر ناشران شرکت سپرده گذاری مرکزی، کد معاملات سهامدارانی که در مدت مقرر ثبت نام خود را در سامانه سجام انجام ندهند، تا زمان مشخص شدن وضع سجامی آنها مسدود می‌شود

به گفته مدیر ناشران شرکت سپرده گذاری مرکزی، بر اساس مصوبه هیات مدیره سازمان بورس و اوراق بهادار سهامداران حقیقی بازار سرمایه باید در سامانه سجام ثبت نام و احراز هویت خود را تکمیل کنند. برای این منظور تاریخ مشخص تعیین شده است.

سامانه سجام «سامانه جامع ثبت اطلاعات مشتریان» به نشانی WWW.SEJAM.IR، برای الکترونیک کردن و خودکار کردن فرآیند جمع‌آوری و مدیریت اطلاعات مشتریان است و عملیاتی شدن این سامانه باعث افزایش دقت، سرعت و بهره‌وری در زمینه جمع‌آوری اطلاعات و ارائه خدمات عمومی و مهمتر از همه، یکپارچگی سامانه‌های اطلاعاتی شده است.

به گزارش ایسنا، مریم شاه حسینی گفت: بر اساس مصوبه هیات مدیره سازمان بورس و اوراق بهادار سهامداران حقیقی بازار سرمایه باید در سامانه جامع اطلاعات مشتریان (سجام) ثبت نام و احراز هویت خود را تکمیل کنند. شرکت سپرده‌گذاری مرکزی فهرست برخی از مشتریان حقیقی کارگزاران را برای آنها ارسال کرده است تا کارگزاران محترم نیز اطلاع‌رسانی لازم را در این زمینه انجام دهند.

او با بیان اینکه سهامداران فعال حقیقی به سه گروه سنی تقسیم‌بندی شده‌اند، افزود: سهامداران ۱۸ تا ۶۵سال تا روز بیستم شهریور جاری فرصت دارند تا ثبت نام خود را در سامانه سجام قطعی کنند. گروه دوم سهامداران بالای ۶۵سال هستند که تا روز سی‌ام شهریور و گروه سوم سهامداران کمتر از ۱۸سال هستند که تا دهم مهر امسال مهلت دارند تا در سامانه سجام ثبت نام کنند.

مدیر ناشران سمات تاکید کرد: سهامدارانی که در مدت مقرر ثبت نام خود را در سامانه سجام انجام ندهند، کد معاملاتی آنها تا زمان مشخص شدن وضع سجامی آنها مسدود (غیرقابل خرید و فروش) می شود. هنوز تعداد زیادی از شرکت‌های کارگزاری سجامی نشده‌اند، این شرکت‌ها نیز باید هر چه سریعتر مراحل ثبت نام و احراز هویت خود را انجام دهند.

نمایش بیشتر
عصر اقتصاد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا