کد خبر: 06129917065
اخبار شرکت ها

سرپرست معاونت فروش و بازاریابی شرکت مجتمع فولاد خراسان مطرح کرد: افزایش دو برابری فروش فولاد خراسان در بورس کالا

فروش و عرضه محصولات فولاد خراسان در بازار، با استراتژی‌های اتخاذ شده در بورس کالا نسبت به سال گذشته دو برابر شده است.

سرپرست معاونت فروش و بازاریابی شرکت مجتمع فولاد خراسان اظهار داشت: سال جاری توام با فراز و نشیب‌های فراوانی برای صنعت فولاد کشور بود. از یک سو دستورالعمل‌هایی که برای این صنعت یکی پس از دیگری از سوی وزارت صنعت، معدن و تجارت صادر شدند. از سوی دیگر، مشکلات ناشی از کرونا و مشکلات زیرساختی کشور موجب شد نه تنها فولاد خراسان، بلکه بسیاری از فولادسازان کشور با چالش‌های جدی مواجه شوند.

حسین بختیاری افزود: شرکت فولاد خراسان در ابتدای سال جاری حدود ۲۳ روز به دلیل شیوع ویروس کرونا تعطیل بود. بنابراین در فرودین ماه امسال تولید در شرکت متوقف شد. در طول سال جاری نیز مشکلات ناشی از زیرساخت‌های استان خراسان رضوی اعم از برق و گاز سبب شد در ماه‌های گذشته حدود ۵۱ روز شرکت فولاد خراسان با توقف تولید مواجه شود. همین مسائل نیز سبب شدند تولیدات شرکت نسبت به سال گذاشته کاهش داشته باشد.

سرپرست معاونت فروش و بازاریابی شرکت مجتمع فولاد خراسان خاطرنشان کرد: به تبع کاهش تولید در شرکت، میزان فروش نیز نسبت به سال گذشته با کاهش مواجه شده است. اما با توجه به سیاست‌های مدیریت عامل و هیئت مدیره برای شرکت فولاد خراسان اتخاذ کردند، میزان فروش در بورس کالا حدود دو برابر افزایش یافت. به طوری که تقریبا تمامی فروش شرکت فولاد خراسان در بورس کالا رقم خورد و فروش خارج از بورس نداریم. فولاد خراسان دو خط فولادسازی دارد که محصول یکی از آن‌ها به بخش نورد اختصاص یافته و محصول دیگر خط برای فروش در بازار است. این یعنی در هر سال قادر به فروش ۶۰۰ تا ۷۰۰ هزار تن شمش فولادی هستیم و می‌توانیم ۶۰۰ هزار تن میلگرد در خط نورد به بازار عرضه کنیم.

بختیاری در خصوص استراتژی‌های فولاد خراسان برای بازاریابی و فروش در حوزه صادرات و فروش داخلی عنوان کرد: استراتژی شرکت برای توسعه بازارهای صادراتی شناخت بازارهای منطقه است و با ارتباطات مستمر با تجار و فعالان منطقه و نیز دست‌اندرکاران صادرات، تلاش کردیم صادرات را به نحو احسن افزایش دهیم.

وی ادامه داد: نزدیکی بعد مسافت فولاد خراسان به بازار آسیای میانه یکی از عوامل اصلی است که در این حوزه به دنبال فروش محصولات خود باشیم.

سرپرست معاونت فروش و بازاریابی شرکت مجتمع فولاد خراسان اذعان کرد: به دلیل کاهش میزان تولید، کاهش صادرات داشتیم و حتی نتوانستیم تعهدات صادراتی خود را که از قبل داشتیم، به موقع انجام دهیم. چرا که ۵۱ روز تعطیلی در مجتمع سبب شد بخش زیادی از تعهداتی که قبل از تعطیلات برای شرکت ایجاد کردیم، به موقع به دست مشتریان نرسد و همین امر سبب شد صادرات کاهش یابد.

بختیاری تصریح کرد: شیوه‌نامه‌ای که از طرف وزارت صمت منتشر شد، فولادسازان را ملزم کرده همه محصولات خود را در بورس کالا عرضه کنند. به طوری که تقریبا تمامی محصولات شرکت ما را به عنوان تعهدات ما و در بورس کالا برای آن سهمیه در نظر گرفتند. بر همین اساس، شیوه‌نامه جایی برای صادرات لحاظ نکرده است که امیدواریم با توجه به تذکراتی که از سوی انجمن‌های مختلف در این خصوص داده شد، موضوع صادرات به عنوان یک بحث جدی در این شیوه‌نامه در نظر گرفته شود و پس از آن اجرایی شود.

سرپرست معاونت فروش و بازاریابی شرکت مجتمع فولاد خراسان با اشاره به شفاف بودن فروش شرکت فولاد خراسان، بیان کرد: فروش شرکت غالبا از طریق بورس کالا انجام می‌شود و این شیوه فروش نیز شفاف‌ترین شیوه است. همه افرادی که متقاضی خرید محصولات مجتمع هستند، می‌توانند از طریق بورس کالا به این محصولات دست یابند و این شیوه فروش به منزله شفافیت است. شرکت فولاد خراسان نه انحصاری در امر فروش ایجاد کرده و نه فروش شرکت به صورت مونوپل در انحصار شخص خاصی است. بر همین اساس یکی از شفاف‌ترین فروش‌ها را شرکت فولاد خراسان دارد.

نمایش بیشتر
عصر اقتصاد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا