کد خبر: 30070050812
گردشگری

سمپوزیوم ملی یکصد سال گردشگری ایران

سمپوزیوم ملی یکصد سال گردشگری ایران با تأکید بر کندوکاو مسائل و مشکلات صنعت گردشگری و ارائه راه حل‌های عملی در این حوزه برگزار شد.

در تاریخ ۲۷ و ۲۸ مهر ماه ۱۴۰۰ سمپوزیوم یکصد سال گردشگری ایران در دانشگاه علم و فرهنگ با حضور مهندس ضرغامی وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی و جمعی از مسئولان، اساتید، محققان و علاقمندان به حوزه گردشگری برگزار شد.

مهندس ضرغامی در سخنرانی خود اذعان داشتند اولین و مهمترین مسئله، پیدا کردن موانع صنعت گردشگری و تلاش همگانی در جهت رفع آنها است، لذا لازم دانستند تا از متخصصان حوزه گردشگری دعوت به عمل آید و جلساتی در جهت رشد هر چه بیشتر این صنعت برگزار شود.

ایشان همچنین بیان کردند که باید در جستجوی راهکارهایی در خصوص تبدیل صنعت گردشگری به عاملی درآمدزا باشیم و از هیئت دولت درخواست کردند تا به منظور انجام پروژه‌های بزرگ این صنعت، هیئتی از متخصصان و صاحبنظران حوزه گردشگری تعیین شود.

بعد دیگر سخنرانی ایشان در زمینه عرضه صنایع دستی بدون واسطه دلالان بود و اعلام فرمودند که مکانی را در موزه فرش در اختیار حوزه گردشگری قرار خواهند داد تا در خصوص عرضه صنایع دستی از آن بهره گرفته شود.

استفاده از شبکه‌های فضای مجازی و رسانه‌های اجتماعی در جهت رشد گردشگری (با توجه به اهمیت یافتن این شبکه‌ها در دنیای امروزی) نیز در زمره مهمترین پیامدهای سخنرانی ایشان بود.

مهندس ضرغامی همچنین خاطر نشان کردند که ما همگی از اعضای خانواده گردشگری هستیم؛ لذا باید دلسوزانه به منظور رفع مشکلات و موانع قدم برداشته و از هر گونه حاشیه‌سازی بدور باشیم.

بخش جذاب سمپوزیوم در روز ۲۷ مهرماه رونمایی از کتاب سیر تاریخی یکصد سال گردشگری تهران بود که توسط مهندس ضرغامی، دکتر ایمانی خوشخو، رئیس پارک ملی علوم و فناوری‌های نرم و صنایع فرهنگی و دکتر هاشمی رئیس دانشگاه علم و فرهنگ صورت گرفت و روز دوم نیز به برگزاری کارگاه‌های تخصصی در زمینه‌های ‌مختلف در بخش گردشگری با ارائه اساتید این حوزه اختصاص داده شد.

نمایش بیشتر
عصر اقتصاد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا