شاخص بورس مثبت شد

  کد خبر: 040701102705

دومین روز معاملاتی پاییز برای بورس آفتابی بود و معامله گران و فعالان بازار سرمایه امروز و پس از هفته ها بالاخره شاهد یک روز سبز و صعود شاخص کل تا ارتفاع یک میلیون و ۳۳۴ هزار واحدی و صعود شاخص هم وزن تا ارتفاع ۳۸۸ هزار واحدی بودند؛ روندی که باید دید آیا ادامه پیدا می‌کند؟

به گزارش اقتصادآنلاین؛ پس از هفته ها بازار بالاخره یک روز تقریبا سبز را تجربه کرد.البته باید توجه داشت که نمی‌توان این افزایش را نشانه‌ای برای بازگشت پرقدرت بازار دانست؛ شرایط سیاسی و برجام تعریفی ندارند، قیمت های جهانی بدلیل افزایش نرخ بهره و تقویت دلار روند نزولی خود را پیگیری می‌کنند و ارزش معاملات خرد هم همچنان پایین است؛نرخ دلار هم باوجود افزایش نسبی  یک تنه نمی‌تواند بازار را صعودی کند.

در پایان معاملات امروز شاخص کل با ثبت۶هزار و ۲۶۲ واحد افزایش در میانه کانال یک میلیون و ۳۳۴ هزار واحدی قرار گرفت. «فارس»،«خودرو» و «فولاد» بیشترین تاثیر را برروی شاخص کل داشتند.

شاخص هم وزن نیز با هزار و۵۰۰ واحد افزایش همراه بود.

ارزش معاملات خرد نهایتا به حدود دو هزار و ۷۰ میلیارد تومان رسید و حقیقی ها ۱۲۰ میلیارد تومان از بازار خارج کردند.

«صباح» با۳۸،«فولاد» با ۹.۵ و «فرابورس» با ۶ میلیارد تومان بیشترین ورود و «بپاس» با ۳۰،«خودرو» با ۱۳ و «وغدیر» با ۸.۵ میلیارد تومان بیشترین خروج پول حقیقی را به ثبت رساندند.

درمیان صنایع،گروه سرمایه گذاری ها با ۲۸ میلیارد تومان بیشترین ورود پول حقیقی را از آن خود کردند و در طرف دیگر محصولات شیمایی با ۴۰ میلیارد تومان بیشترین خروج پول حقیقی را ثبت کردند.

خروج از نسخه موبایل